Pola godine zabrane emisija TV Happy

Objavljeno: 08.01.2022, 09:57h

Savjet Agencije za elektronske medije (AEM) je odlučio da na pola godine zabrani emitovanje više programskog sadržaja srbijanske televizije Happy, prenio je portal RTCG, ali odluka još nije objavljena. 

Na šest mjeseci zabranjeno je i emitovanje emisija ‘Dobro jutro Srbijo’, ‘Vikend’, ‘Jutarnji’, zatim ’Ćirilica’ i ‘Posle ručka’.

Savjet je odluku donio jutros na elektronskoj sjednici.

“Odluka je donešena jer je, u prethodnom periodu, učestalo u ovim programskim sadržajima vršeno i omogućavano podsticanje na mržnju, netrpeljivost i diskriminaciju prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti.
SAEM je imao u vidu da se u navedenim programskim sadržajima koristi pogrdno, uvredljivo ili uznemiravajuće izražavanje koje podstiče intenzivne negativne emocije, iskazivanje neprijateljstva ili želju za diskriminacijom, kao i omalovažavanje ili obezvrjeđivanje pripadnika crnogorske nacionalnosti, negiranjem njihovog nacionalnog identiteta i posebnosti.
Ne dovodeći u pitanje pravo svih emitera da informišu javnost o pitanjima od javnog interesa, Savjet Agencije je ocijenio da se u navedenim sadržajima zloupotrebljava pravo na slobodu izražavanja.
Cijeneći da se radi o pitanju od javnog interesa, čija zaštita zahtijeva sprovođenja mjera kojima će se suzbiti sporno izražavanje, za koje je konstatovano da postoji kontinuitet, SAEM je zaključio da je opravdano i proporcionalno da se, na period od šest mjeseci, ograniči reemitovanje ovih emisija.
Podsjećamo da je Konvencijom o prekograničnoj televiziji (član 7) propisano da svi programski prilozi, u pogledu njihovog prikazivanja i sadržaja, treba da poštuju dostojanstvo ljudskog bića i osnovna prava drugih, kao i da posebno ne smiju neprikladno isticati nasilje ili podsticati rasnu netrpeljivost, kao i da ne smiju sadržati bilo kakvo podsticanje mržnje na osnovu rase, pola, vjere ili nacionalnosti”, navedeno je u saopštenju SAEM.

Povod za odluke je nedavno gostovanje predsjednik Srpske radikalne stranke i presuđenog ratnog zločinca Vojislav Šešelj tokom nedavnog gostovanja na televiziji Happy, koji je iznio niz uvreda na račun Cetinjanki i funkcionerke Socijaldemokratske partije Draginje Vuksanović – Stanković.

Zabranu emitovanja sadržaja Happy televizije je, pored ostalog, tražio I Media centar, koji je i ranije upozoravao na problematične sadržaje toga medija.

MC traži od AEM da zabrani emitovanje sadržaja Happy TV

 

Pratite nas na Fejsbuku, Instagramu i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]
Prije nego ostavite komentar, molimo vas da pročitate Pravila komentarisanja na Portalu PCNEN

Leave a Reply

Blogovi

Logujte se ili registrujte




Forgot?
Register