Krvni ugrušci od AstraZeneke nastaju zbog imunog odgovora?

Objavljeno: 30.03.2021, 11:09h

Evropski i kanadski naučnici su možda došli do odgovora zbog čega se u malom broju slučajeva stvaraju krvni ugrušci nakon primljene vakcine AstraZeneke, a imuni odgovor bi mogao da bude odgovor na to pitanje, prenose agencije.

Oni vjeruju da je ta pojava slična trombocitopeniji, koja se rijetko javlja prilikom korišćenja lijeka heparin (HIT) za razređivanje krvi.

HIT pokreće imuni sistem na proizvodnju antitijela koja aktiviraju trombocite, nakon čega može doći do zgrušavanja krvi.

Postoji još ljekova nalik heparinu koji mogu da izazovu poremećaje u zgrušavanju, a naučnici vjeruju da u rijetkim slučajevima AstraZeneka može da bude okidač za krvne ugruške.

Kod četiri potpuno zdrave osobe koje su dobile oksfordsku vakcinu razvili su se potencijalno smrtonosni krvni ugrušci, a imali su istu vrstu antitijela koja aktiviraju trombocite i pokreću stvaranje ugrušaka u trombocitopeniji izazvanoj heparinom, piše u naučnom radu objavljenom u časopisu Researć Square.

Naučni rad još nije prošao recenziju, a 20 osoba koje su primile oksfordsku vakcinu nisu imale takva antitela.

Pratite nas na Fejsbuku, Instagramu i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]
Prije nego ostavite komentar, molimo vas da pročitate Pravila komentarisanja na Portalu PCNEN

Leave a Reply

Blogovi

Logujte se ili registrujte




Forgot?
Register