Након што је објавио прилично растрзани текст о Ивану Црнојевићу, јавио ми се Мирослав Ћосовић са молбом да тај текст прокоментаришем. И тако је настала ова полемика, која дотиче и област генетике којом се Ћосовић бави на аматерском нивоу. Да напоменем, по тој генетској теорији сваки човјек има само једну хаплогрупу која говори о томе ко му је био далеки предак. Анализом ДНК, или тачније његове мушке компоненте – Y хромозома који се преносе искључиво са оца на сина, одређује се какав тип хаплогрупе има појединац, што говори о његовом прапоријеклу по мушкој линији. И тако, иде полемика…
Генетска формула влахбанског гонича
Мирослав Ћосовић: Грубач, знамо да нема те науке коју не познајеш, сигурно ћеш сад објавити контрааргумента и скроз ме уништити “чињеницама”. Баци неко логицирање да се сви смијемо! (Линк текста: Великан: Иван Црнојевић најзначајнија личност црногорске историје- 02. 07. 2015)
Војин Грубач: Ћосовићу, иако си самоубијеђени “влахгенијални” Влахбанац- у тексту имаш огромне пропусте, јер си навео да је Иван Црнојевић као вазал Османлијама плаћао харач, али ниси и то да је Иван- да би показао оданост и признање врховне власти новом турском султану, 1485. године свог најмлађег – четрнаестогодишњег сина Станка (Станишу) послао султану као таоца. Турци су младог Станка преобратили у ислам, том приликом је добио име Скендербег, а потом постао најгори турски владар Црне Горе, познат по стравичном терору над Катуњанима.
Осим тога, у тексту наводиш да је Иван имао влашко или албанско поријекло, а у генетици си доказао и келтско поријекло подловћенаца, Зећана, које си у том тексту заборавио. Зашто?! Дакле, ниси у стању да сублимираш двије науке којим се аматерски бавиш, па самим тим их ненаучно интерпретираш. Спомињеш да су Цетиње Власи настањивали, да је Иван подигао манастир пресвете Богородице, али не наводиш да је Влашка црква на Цетињу посвећена рођењу Богородице подигнута 1450. године од прућа и облијепљена блатом, на мјесту гдје су се већ налазили стећци. Сам почетак твог текста “Црнојевићи су или влашког или арбанашког поријекла” ме је бацио у грохот и севдах, и уљепшао јутро. Сада ти само недостаје да истражиш поријекло куце Ивана Црнојевића, која је “по Дубровачим изворима” била влахбански гонич, са генетским садржајем: 29.2 одсто далматинер, 27 одсто шарпланинац, 9.4 одсто ирски сетер, 9.2 одсто анадолски лав, 7.4 одсто руска берзаја и 17 одсто од пасмине луталица. И даље ти у генетици Црне Горе недостаје 17 одсто генома које кријеш, јер је госпођа мр Славица Вујовић на том папиру који ти је дала пролила кафу, а потом је тај дио документа вјероватно пас изио. Свима се жалиш да те прогањам текстовима, а сада ме молиш да ти прокоментаришем текст. Како можеш да тражиш да те и даље прогања прогонилац, није ми јасно? Тим прије, што се и ти и Драшко Ђурановић плашите да ми објавите текст, али ме позивате да коментаришем. Није ваљда? Ако напишем чак један коментар на твоја истраживања о Црнојевићу- може се десити да ти се почну смијати и сердари са гувна државотворства – господа Гувњари!
Хаплогрупa “незнани- јунаци”
Мирослав Ћосовић: Стално нешто трабуњаш о генетици, хајде да те видимо како одговараш на текстове који се баве чистом историјом? Немогуће да и то немаш у малом прсту, сви знамо да си свезнадар. Само ти напиши твој “научни” текст да се сви прво фино насмијемо, па ћу ти одговорити! Но изгледа да твоја матична кућа ИН4С више неће да објављује твоје небулозе.
Војин Грубач: Ћосовићу, ја сам за два дана у по пар сати истраживања више сазнао о хаплотиповима него ти који се представљаш као неки генетичар, што ми се свиђа јер је симпатично. Ни дан данас не смијеш рећи гдје ти је нестало 17 одсто генома Црне Горе, што ме наводи на закључак да се ради о хаплогрупи “незнани- јунаци”. А могао си назвати телефоном мр Славицу Вујовић са Катедре за биохемију Природноматематичког факултета у Подгорици, која ти је дала податке, па да се не проваљујеш пред јавношћу. Умјесто тога се, као хронични губитник, нешто често самопроглашаваш побједником. То је исто као да почнеш да се бавиш професионалим боксом, па послије нокаута на поду ринга сањаш да си побиједио и добио боксерски појас World Boxing Association (W.B.А.). Само би ти недостајао чувени коментатор Данило Стојановић као судија у рингу, па да ти, док летиш преко конопаца, побједнички диже руку док плебс у публици умире од смијеха. Са таквим судијом, Данилом Комитом који је са голубовима мира на рукама и глави отишао у горе да ненасилно протестује против Јенкија који су окупирали Црну Гору, ти би имао све шампионске појасеве професионалног бокса: W.B.A.; W.B.C.; I.B.F.; W.B.O.; W.P.B.F; I.B.O! Био би славан и уважаван од истомишљеника- господе Гувњара. Укратко, ако желиш да се осврнем на твој текст- то може бити текст на Аналитици. Увијек могу написати текст иа ПЦНЕН и ИН4С али реакција мора бити на порталу који је твој текст објавио, а особито ако ме молиш да реагујем. Дакако, да би се то десило неопходно је да савладате страхове и ти и Драшко Ђурановић. Какви сте то ви Црногорци, мјешавина разних хаплогрупа, ако се плашите?
Дупло голо- голи Влахбанац
Мирослав Ћосовић: Ја сам сакрио тих 17%? Самопрогласио сам се? Нијесам богоми, него си ме ти прогласио – јер си потврдио, аминовао да нијесмо Словени!
Војин Грубач: Ћосовићу, до дан данас ниси рекао гдје је нестало тих 17 одсто генома, који припадају смјехотресној хаплогрупи “незнани- јунаци”? Да ниси, случајно, истог поријекла као и Дејвид Коперфилд, чувени илузиониста, који је прошао кроз Велики кинески зид, одушевивши планету? Ја сам убијеђен да је Камонако земља чуда, јер се осим контраверзних бизнисмена из ниоткуда појављујеш и ти, као контроверзни генетичар, увијек спреман да на порталу Аналитика направиш генетски “салто мортале”. Тако се и десило нешто необично- наиме, доказао си да не постоји нација којој припадаш. Његош такву појаву контраефекта код неспретних прегалаца описује стиховима: ”Јунаку се чешће пута хоће ведро небо насмијат грохотом”! Па и у тексту о Црнојевићу, као и у претходним текстовима, доказујеш да су Црногорци мјешавина Албанаца и Влаха- Влахбанци! У даљем “научном раду” си непрофесионалним бављењем генетиком фрагметирао поријекло Црногораца до непостојања, очигледним грешкама у тумачењу материје. Заиста треба бити малер у генетици па да поништиш своје корјене, али и то се лако дешава када си као самозвани генетичар нестручан. Осим нестручности, код тебе постоји лоша етичка димензија личности, па улијећеш у контрадикторности последично исмијавајући себе. Навешћу ти примјер, када си се у једном коментару пежоративно изражавао о Власима, говорећи подругљиво голи Влах, ја сам ти напоменуо да се тако не можеш изражавати јер испадаш смијешан ударајући себе каменом у главу. И рекао сам ти, Мирославе, “доказао си” историјски и “генетски” да си мјешавина Влаха и Албанца, па у пежоративном тумачењу испада да си амалгам голог Влаха (што је твој термин) и голог Албанца, те у резултату произилази да си дупло голо- голи Влахбанац. Тако себе доводиш у апсурдну и смјехотресну ситуацију, која се сигурно не свиђа нити твојим образованим, али вјечнио напаљеним и посрћућим- сердарима Гувњарима. Узгред буди речено, да ли ти је колега Драшко Ђурановић одлучио да буде Влах, или је Келт или Влахокелт?
Анадолски лав и генетско рушење природне Албаније
Мирослав Ћосовић: У демократији кад добијеш 51% освојиш власт. Ја писао текст и дао 75% мислио доста је, да не досађујем читаоцима, кад Шарлохерц се уфатио за сламуку. Ђе се, ђе су, сакрио си их, ђе су…? “Дављеник се за сламку фата” вели стара црногорска пословица. Ако моја нација не постоји, како може постојати тек твоја? Како? На фатаморгана бајкама? Голи Влах значи да сам хтио да кажем да у Херцеговини има толико Влаха, да су ти се преци само са Власима орођавали (а богоми и мени нешто слично). Дакле голи Влах значи – чисти Влах, но твоје логицирање је као и обично – “врхууунско”.
Војин Грубач: Ћосовићу, народ у Црној Гори чине 95 одсто Словени, по сопственом убјеђењу, и то је демократија. Ипак, ти сматраш да је демократија то што на основу 75 одсто генома можеш устврдити да у Црној Гори не живе Словени. Отвараш шампањац, славиш, а нешто не штима. Као прво, немогуће је да 10 одсто Словена словенизира 90 одсто осталих, осим по теорији Грубач- Јекнић, коју сам разрадио са господином Владаном Јекнићем у наступу доброг расположења. Као друго, имаш комплекс према Цетињанима, јер си доказао у тексту о Ивану Црнојевићу да су Цетињани Власи, а ти ниси тај. Не вјерујем да су Цетињани срећни што их називаш Власима, али ако могу то да истрпе онда и ти можеш да се наставиш шегачити с њима. Укратко, предложи сердарима Гувњарима да на свечаном гувну државотворства акламацијом демократски донесу одлуку да су грађани Црне Горе поријеклом Влахбанци, па да уживамо у том лудилу. Ипак, можете предложити да Влада финансира истраживања па да сваки грађанин Црне Горе сазна којег је поријекла. Има и варијанта да се свако изјасни шта је по поријеклу без трошења пара на анализу ДНК. Ти ћеш бити Влахбанац, ја по слободном изјашњавању ” Orthodox Celts”, а Данилу Стојановићу можемо предложити да буде анадолски лав.
Мирослав Ћосовић: Никоме ја не одређујем како ће себе да сматра и како ће да се изјашњава. Ово што ја пишем је НАУКА, заправо популаризација науке. Поријекло је једна ствар а како се неко данас изјашњава то је нешто сасвим друго и свако има право да се изјашњава како хоће. И нико нема право да се љути на НАУКЕ (историје, популационе генетике, етнологије).
Војин Грубач: Ћосовићу, то што пишеш није наука, већ карикирање науке и храмајућа политизација публицистике. Недостаје ти 17 одсто генома, а ти се правиш Тоша. Већ сам ти рекао, да је свима јасно да си фалсификовао, смањио проценат словенског хаплотипа, јер не подносиш Словене. Да је тај недостајући геном несловенски хаплотип, ти би тих- 17 одсто додао на 75 одсто, и добио 92 одсто несловенског хаплотипа. Још јаче би потврдио своју тезу, али се сада мораш скривати. Имаш комплекс од Словена иако живиш међу Словенима, а уједно имаш афинитет према Албанцима. Прогласио си хаплотип Е1б1б – Е-В13 арбанашким, а ја сам ти показао јединственим валидним документом од Перичића- да Албанаца на Косову који имају твој арбанашки геном Е1б1б – Е-В13 има само 43.85%, а у Албанији 23.6%. Других података нема, и то је факт. Лутајући наукама успио си да направиш смјехотрес Албанцима, а све из најбоље жеље да их афирмишеш на штету Словена. На крају је испало да 76 одсто Албанаца у Албанији и 56 одсто на Косову и Метохији немају албанско поријекло. Честитам! Срушио си Велику Албанију, коју називају од милоште Природна Албанија, и сви уживамо! А све демократски, како волиш рећи.
Сеоски специјалиста- коњским клијештима вади зубе!?
Мирослав Ћосовић: Па си се ти Шарлохерц нашао да ми кажеш да ја карикирам науку? Немам ја афинитет према никоме, једноставно, то је тако, чињенице су такве какве су.
Војин Грубач: Ћосовићу, карикирање науке је њена ненаучна презентација на скандалистичком нивоу. Када си рекао да је хаплгрупа Е1б1б арбанашка, ја сам ти навео да је она сјеверноафричка, и да је имао Адолф Хитлер. Уједно, те “арбанашке хаплогрупе” Е1б1б у Црној Гори има 27 одсто, Албанији 25.5 одсто, а у Србији има чак 20 одсто. Онда си се поправио, и рекао да је то модификација Е1б1б – Е-В13, а тај хаплотип има пет модификација сјеверноафричке хаплогрупе. Испало је да на Косову код Албанаца подгрупе Е-В13 има 43.85%, Е-М78 има 1.75%, Е-М81 има 0.90% а Е-М123 има 0.90% што укупно износи 47.4%. Тврдио си, по својој теорији, да Албанаца албанског поријекла на Косову има преко 50 одсто, а испало је 44 одсто. А то што је испало да 76 одсто Албанаца у Албанији нема тзв. арбанашког гена, већ има чак мање него код Црногораца, значи елегантно рушење Велике Албаније. Нема сумње, ја уживам у нуспојавама твојих интерпретација.
Исти случај је и са Власима, које опет политизујеш до самоуништења. Под Власима су се подразумијевали сточари и номади. Тај назив је у вријеме Отоманске империје био подругљиви назив за хришћане, независно да ли су православни или римокатолици. Како си Влахе лоцирао на територији гдје живе и муслимани, то су и муслимани испали Власи, па је шоу постао спектакуларан. И тако, направио си домино ефект, и порушио све играчке, па чак и оне које ниси хтио да дираш. Просто, не знаш шта радиш, рушиш а не зиђеш. Зато ти се и десило да си своје сународнике шутнуо из Словена, али их ниси удомио. Не можеш и немаш аргумената себе и њих стрпати у Германе, Романе, Анатолце, па си на крају дошао до позиције да си- Ништа, што је апсурд. Нема сумње да је историјска наука мултидисциплинарна прича, а не копање по папирима за скандалистички текст. Зато историчари с тобом уопште и не желе да разговарају. Јер ако уђу у тему твоје скрибоманије, то би било исто као да је стоматолог ушао у анализу текста о лијечењу зуба, чији је аутор земљорадник- који 20 година коњским клијештима вади покварене зубе по селу. Дакле, ако се бавиш публицистиком, нека то буде на академском нивоу- а не на нивоу жуте штампе.
Ћосовић: Хамзо капетане, ми смо Власи 29.2 одсто!
Мирослав Ћосовић: Шарлохерц, опет ватромет твојих небулозних логицирања! “Под Власима су се подразумијевали сточари и номади.” Историчари не могу са мном, јер бих их сатро документима и изјавама историчара – 10 пута јачих него што су они. Зато ти Шарлохерц пискараш бесмислице.
Војин Грубач: Видим како си их сатро, тако што си пао челенком о ледину. У том положају те могу прогласити шампионом само сердари са гувна државотоворства, али и Данило Комита, који се у шумама и горама ненасилно бори против америчке окупације Црне Горе, при чему му никако није јасно како то може бити окупација а да нема жандарма. Шапћу му птице са грана да се данас окупација врши компроматима на државни врх, да би могао беспоговорно да слуша, и дужничким ропством, а он кроз двоглед са брда тражи жандарме. Сличан си му и ти са својом науком. Заборавио си да Власима назовеш Далматинце, да не би наљутио Хрвате, али си Власима назвао Херцеговце, Бокеље, Бањане, Никшићане, Дробњаке, становништво Полимља и Романије, а у тексту о Ивану Црнојевићу и Цетињане. За све те народе тврдиш да нису Словени, а никако не можеш да објасниш како они говоре словенским језиком. Осим тога, нешто се не смијеш и не коментаришеш ситуацију да је назив Влах био погрдан назив за хришћане од стране Турака.
Мирослав Ћосовић: Напиши ти текст о свему томе, па да се смијемо опет, кад Шарлохерц почне да разматра историју!
Војин Грубач: Ето видиш, опет тражиш да се осврнем на твоју скрибоманију, а уједно ћеш причати да те прогањам. Нити на једно моје питање ниси одговорио, па чак и на последње о погрдном називу Влах од стране Турака. Има у Горском вијенцу психолошки осврт и реакција на тај појам од стране Његоша. Хамза капетан каже: “Ја сам бољи, чуј, Влаше, од тебе,…”, а Вук Мићуновић одговара: ”Какво Влаше, …”! Под утицајем твојих радова, у некој наредној ревизији Горског вијенца ће стојати да је Вук Мићуновић реаговао овако: ”Хамзо капетане, ти си шарлатан , па ћу те звати Шарлотурк! Ми смо Власи 29.2 одсто а Арбанаси 27 одсто, што је демократски већинских 56 одсто. Осим тога, Шарлотурку, Келти смо 9.4 одсто, Леванти и Малоазијати 9.2 одсто, Словени само 7,4 одсто а 17 одсто смо од незнаних јунака.” Послије тога би се Горски вијенац завршио, јер би Хамза капетан умро од смијеха, Вука Мандушића би убила кап, игуман Стефан би се “обратио у три лика” а кнез Роган се бацио са Ловћена них гудуре. Уживај Ћосовићу, текст за Аналитику је спреман- само остаје да набациш храбрости скупа са Драшком од Аналитиках!
Мирослав Ћосовић: Сва твоја “логицирања” су већ обрађена у мојим текстовима на Аналитици, а да не говорим о књигама. Сад, што су теби претешки моји текстови, па их заборавиш за 1 дан, то није мој проблем. п.с. Кнез Роган (ако је мислио на претка Рогановића) и Ћосо су била рођена браћа.
Војин Грубач: Ето видиш, од двојице браће они Ћосови одоше дијелом, са срећом, у Влахбанце. А ја сам ту да их лагано зезам са уживањем, тим прије што се бесконачно плаше само једног текста на Аналитици.
Мирослав Ћосовић: Прво. Ја не одлучујем што ће Аналитика да објави, ја пишем у просјеку један текст мјесечно или у два мјесеца и то је све. Друго. Не може Аналитика да објављује твоје бесмислице, то можеш само пријатељима да даш, па те они трпе иако сви знају да твоја пискарања немају ама баш никакву, никакву доказну снагу.
Војин Грубач: Ћосовићу, ако тражиш и јавно и на инбоксу да реагујем на твоје текстове, тада се на њих реагује тамо гдје ја желим. Наравно, могу реаговати на ПЦНЕН или ИН4С, али у овом случају је то Аналитика. Да моји текстови немају тежину не би дизао скандале да те прогањам, а потом звао да текстом реагујем на њих. Укратко, опредијели се! У том смислу ти си само дјелимично личност, а у већем дијелу феномен једног времена, необична појава.







g. Grubacu – Bio bih polaskan vasom opsesivnoiscu sa mnom, da ne prelazi u izopacenost? O strucnim stvarima cu pisati naknadno, ali da ne bih prosao kao g. Cosovic koji je izgleda zaboravio onu izreku G. Carlina “Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” (Nikada ne diskutujs sa idiotom. Oni ce te povuci dolje na njihov nivo i pobijediti s njihovim iskustvom). Da se ne bih nasao u slicnoj situaciji, a nemam namjeru da razmjenjujem uvrede sa vama – tu vam priznajem prednost – molim vas napisite jasno i precizno sto vi zapravo tvrdite o genetskom porijeklu stanovnika CG (i okoline)? Mada je cudno da u svoj vasoj vatrenoj diskusiji sa g. Cosovicem nikako ne pomenuste cinjenicu da genetske analize ukazuju da smo razliciti od Srbijanaca. Odakle onda – i sto je zapravo – “srpstvo”?
P.S. Uzgred, kad lazete bar lazite mastovito, tako da mogu da kazem “Se non e vero e ben trovato” (ako i nije tacno, lijepo je iskazano).
Стојановићу, о генетском поријеклу становника ЦГ ништa не тврдим јер вам у њему, по подацима које дајете, недостаје назив једног елемента једначине:
29.2 + 27 + 9.4 + 9.2 +7,4 + Зец = 100
Кo је тај зец? 🙂
Grubacu,
Umjesto da sportski priznate poraz (ja evo priznjem da malo znam o genetici), vi ste se upustili u “strucnu analizu” iako ni vi ne znate mnogo o genetici? I to na krajnje nepristojan i uvredljiv nacin prema g. Cosovicu?
Napravio sam poredjnje sa analize na Vikipediji i evo uporedne tabele za Srbiju i CG (izostavio sam ostale narode da ne zamagljujemo sliku):
Srbija Crna Gora
R1B 4.5 9.4
R1A 14.5 7.4
I 48.0 37.1
E1B1 17.3 10.1
J 5.6 9.7
G 2.2 2.5
N 3.3 1.5
T – –
L 0.6 1.2
ttl. 96.0 78.9
Dakle, prema ovim podacima, nema nikakve sumnje da su Srbijanci i Crnogorci – genetski bliski – ali sasvim razliciti narodi.
Sto se tice “zeca” – Srbiji nedostaje 4% a CG 11.1% – ali to niukom slucaju ne mijenja cinjenicu da su narodi (genetski) razliciti. To bi moglo da znaci da imamo i gena koji se nijesu uopredjivami jer ih nema u obije grupe? Ukratko, ovo snazno podrzava tezu o dva etnicki razlicita naroda. A to znaci da “srpstvo” u CG nije etnicki vec ideoloski, politicki, kulturni, itd. pojam. Tako da, po ovom kriterijumu, nema osnove za poklic “sve Srbe u istoj drzavi” tj. “veliku Srbiju”? Jer bi ispalo da “Srba” ima samo u Srbiji?
Srbija Crna Gora
ttl. 96.0 78.9
Sto se tice “zeca” – Srbiji nedostaje 4% a CG 11.1%
Стојановићу, 100%- 78.9 %= 21.1%, а не 11.1%! 🙂 Пођите до основне школe да вам неко дијете из другог разреда сабере и одузме те бројеве. 🙂
Ћосовићу недостаје 17, а вама 21 одсто. Још мало па нестало! 🙂
ПС: Ја сам администратор, па ћу вам избрисати дупли текст.
g. Grubac – u pravu ste greska u kucanju. Medjutim, prvo izbjegavate da kazete odakle manjak od 4% Srbijancima, i drugo, nijeste objasnili gdje su ti nedostajuci procenti na obije strane?
Стојановићу, нисте погријешили у куцању већ у размишљању, као и Ћосовић. Упоређујете геноме у двије државе а недостаје вам 17 односно 21 одсто генома. Неозбиљни сте и напаљени. Код Србије и Хрватске нема недостајућих генома, то само може бити у Влахбанији или Камонаку. Ево података за Србију и Хрватску, и све је ту на 100 одсто:
Serbia/Croatia
I2a 38 % / 34 %
E1b1b 20 % / 10 %
R1a 19 % / 32 %
R1b 14 % / 18 %
J2 9 % / 6 %
@Adminstrator – izbrisite gornji tekst (greskom poslat) ostavite tekst ispod. Hvala.
Што се тиче ових истраживања, односа према њима, навео сам на крају линка текста да се слажем са мишљењем које је дао др Шербо Растодер у тексту “ДНК и нација”:
”Истраживање је показало да су сви данашњи народи „хибридни“ што је конкретан прилог у корист одбацивање тезе о народу као заједници исте крви (биологистичка теорија), као и тезе о заједничком поријеклу (примордијална теорија).
Шта би то могло да значи? Прије свега потврда теорије да је нација заједница људи обједињених свијешћу о заједничком поријеклу, а не обавезно и заједница људи истог поријекла.
Једноставно се чини прихватљивом свака теорија која нацију дефинише као скуп људи спојених заједницом судбине и заједницом карактера (Ото Бауер), односно оних који нацију виде као културну и духовну заједницу (Хегел), односно нација је стање духа (Гете).
Ситон–Вотсон је давно примијетио да је нација заједница људи чији су чланови међусобно повезани осјећањем солидарности, заједничком културом и националном свијешћу.
То би дакле значило да људи нијесу оно што други мисле да јесу, па чак ни оно што се анализом крвних зрнаца може доказати, већ само оно о чему посједују свијест. Зато је право на националну самоидентификацију примарно демократско право, а право на име, основ тог демократског принципа.”
http://www.in4s.net/index.php/haplogrupe-genijalnog-vlahbanca-genetske-kupusarije/
G. Grubac, Grubac, Najzad pocinjete da zvucite logicno. I, izgleda, dolazite na moju tvrdnju da je “srpstvo” ideologija – koktel sastavljen od politickih/imperijalnih teznji i ciljeva (Nacertanije), vjere/crkve (svetosavlje), rasizma (“nebeski narod”), kulture (indoktrinacija i akulturacija crnogorskih intelektualaca u Beogradu), u biti zajednickog, odnosno, slicnog jezika, itd. Srbi su, zahvaljujuci istorijskim prilikama, okupirali i aneksirali CG (1918), ukinuli i aneksirali autokefalnu CPC (1920) i sprovodili program akulturacije i etnickog inzinjeringa skoro vijek i po u CG. I pored svega toga nijesu uspjeli da uniste “crnogorstvo”? Bar ne u “staroj CG” koja je imala nezavisnost mnogo ranije od Srbije. I drzavu, kao i Srbija, od 1878 -1918. A drzava je osnovni faktor stvaranja nacije (Garibaldijev general: “Stvorili smo Italiju – sada treba da stvorimo Italijane”). Ovo je kompleksna tema – nadam se da ce se neko prihvatiti da je razradi. Medjutim, “srpstvo” jeste kamen smutnje – ne samo u CG – vec i sire. Slazem se da je vase pravo da budete to sto mislite i zelite da ste. Ali, ta identifikacija, ma koliko bila osnovana ili ne, ne moze, i ne smije da ugrozava drzavu ciji ste gradjanin (drzavljanin). Ne moze vasa licna identifikacija da bude iznad drzave ciji ste drzavljanin. Budite dobar Srbin, ali budite i dobar Crnogorac (drzavljanin CG). Ne postoji objektivnog razloga da se ti interesi ne sloze?
Стојановићу,
ушли Ñте у коментариÑање текÑта о материји коју уопште не познајете, Ð¿Ð»ÑƒÑ Ñ‚Ð¾Ð³Ð° што ни математику на знате на нивоу оÑновца. Ви изгледа имате намјеру да Ñе овдје потпуно проÑпете. Уједно, молите на кољенима људе у ЦГ да буду иÑте нације као и ви, а они Ð²Ð°Ñ Ð½Ðµ конÑтатују. Смију вам Ñе, јер Ñе унижавате и изгледате као крпа. 🙂
Таква политика коју заÑтупате је и довела до тога да Ñе од 263 000 грађана који Ñу рођени у Црној Гори. а живе у Србији, тек 38 527 изјашњавају национално као Црногорци, а од њих црногорÑким језиком говори Ñамо 2 519 грађана.
Правовјерни еталони!
Objavio Vojin Grubač Blog 26. Dec. 2012. | 19:05
http://www.pcnen.com/portal/2012/12/26/%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BE%D0%B2%D1%98%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B8-%D0%B5%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%BD%D0%B8/
g. Grubac, Hvala sto ste postavili link vezano za nasu prethodnu diskusiju. Moje odgovore cete naci u komentarima na vas (uobicajeno bestidan) tekst. Cinjenica da je vas najbolji odgovor prebacivanje za slucajnu gresku – uz uobicajene uvrede – govori da nemate da ponudite nista bolje. Mislim da je jasno ko je u pravu.
P.S. Nadam se da ste primijetili da nikada ne napadam Srbe (kao narod) vec “(velje)srpstvo” – tj. veljesrpski imperijalizam, nacionalizam i rasizam.
Стојановићу, не нападате ви никога већ срљате. Колико се сјећам, ваш друг исто срља, а он је- Slobodan Jovanović predśednik Crnogorskog nacionalnog vijeća u Srbiji.
Он је прешједник 2 519 грађана Србије који се изјашњавају као Црногорци који говоре црногорским језиком. Ето до чега је довела ваша такозвана борба, и какви су резултати, а грађана који су рођени у Црној Гори а живе у Србији сада има преко 270 000.
За поређење, у маленој Црној Гори има 6 251 грађанин ромске националности. Исен Гаши, предсједник Ромског савјета у Црној Гори, има два пута више грађана које заступа него тај Слободан Јовановић.
Ево како је прошла Црногорска партија на последњим изборима у Србији.
CRNOGORSKA PARTIJA – NENAD STEVOVIĆ 3.855 glasova.
http://www.vreme.com/cms/view.php?id=1050998
У Врбасу има 7.537 грађана који се изјашњавају као Црногорци, а Црногорска партија је добила 5 (пет) гласова. У Ловћенцу, насељеном црногорским исељеницима, та партија је добила 18 гласова. 🙂
G.Grubac – Posten covjek bi se stidio da ovo prizna – a kamoli da se hvali? Pa, kada se vec time hvalite, mogli bi i nas – preostale Crnogorce – da zavedete tim vasim “neodoljivim sarmom srpstva”. Mozad cu se i ja polakomiti?
Стојановићу,
драго ми је да Ñте признали да Јовановић и Стевовић немају чак ни Ñтида да признају резултате Ñвоје политичке активноÑти, те да Ñе немају чиме похвалити. Резултати Ñу им катаÑтрофални.
g. Grubac,
Opet izbjegavate odgovor?
Ponudio sam se da postanem vas “pokusni zecic”. Otkrijte mi tu “ljepotu srpstva” – mozda cu se i ja zaljubiti ka i vi?
Стојановићу,
нема потребе да Ñе икоме нудите оÑим, можда, Геј паради у Погорици гдје можете показати Ñвоју љубав према америчим вриједноÑтима. 😉 Мимо тога, ниÑте никоме потребни. Маја ПлиÑецкаја је била примадона Бољшог театра, а ви Ñте примадон ВлахбанÑког театра нашироко познатог од Марине градине до Руђиног дола. 🙂
“Nomen est omen” – Vas humor kao i vase prezime je grub i sirov. Mene ne pogadjate. Ali, samog sebe ponizavate. I pokazujete da u vama izgleda nema cojstva (cuvanja drugih od sebe).
Стојановићу,
ви би као анонимни коментатор требали бити коректнији у коментариÑању гдје год да то радите. Тада нећете имати примједбе на било којег Ñаговорника.
g. Grubac – Nijesam “anonimni” – to smo vec raspravljali. I nemam – za razliku – nista licno protiv vas. Kritikujem vase klero-fasisticke ideje i to je sve. Vi ste vise puta – i to potpuno “neprozvani” pisali vase paskvile protiv mene? Samo nastavite meni je zabavno kada neko nema bolje argumente protiv mojih stavova – od uvreda (argumnetum ad hominem or personam).
Стојановићу,
бацате етикете као Бошко Буха бомбе. 🙂 Са клерикализмом немам ништа јер о Цркви Ñкоро па да уопште и не пишем. Што Ñе тиче фашизма, ту Ñам убијеђени антифашиÑта. Е Ñад, немаш ништа против неиÑтомишљеника, Ñамо избацујеш пароле, па Ñе жалиш не Ñве Ñтране. 🙂
Ðабаци капицу Кју ÐšÐ»ÑƒÐºÑ ÐšÐ»Ð°Ð½Ð° па плаши пролазнике, ако Ñи беÑпоÑлен.
g. Grubac, Po obicaju, mijenjate teze. Klero-fasizam i rasizam su sastavni dio ideologije veljesrpstva. Posebno u CG. Posebno kod “posrbljenih” Crnogoraca ka sto ste vi? Vi ste “veci katolici od Pape” kao i svi koji su okrenuli ledja svom narodu. No, to je vasa licna stvar. Vi morate da zivite sa sa sobom i svojom savjescu. Kao i svi mi, uostalom.
I zapitajte se koliko u vasem anti-fasizmu ima velejsrpskog nacizma? I kako jedan anti-fasista moze uopste da bude nacionalista. Sto se to desilo sa vama i sa zemljom vaseg domicila? Brzo zaboraviste “Proleteri svih zemalja ujedinite se”. Umjesto ljubavi prema “ponizenima, uvrijedjenima i ugrozenima” svijeta, vi sada propovijedate mrznju prema drugim narodima? Zaista tuzno.
P.S. “Ali, domovina (CG) je vječna i nju u srce moramo da nosimo ako smo ljudi i ako smo pravi njeni sinovi. Domovina može biti ili usred srca ili u potplaće obuće. Iz srca se ona ne izbačuje lako, a ko je nosi na potplaće, ona se liže sa svakijem korakom i iščili ka paučina. I kad se tako izgubi, ondar čoek postaje krdo. Čuvaj se toga, dijete, ka živoga ognja. Čoek bez domovine, ili, što je isto, sa osramoćenom domovinom, više i nije čoek.” Marko Miljanov – jednoj zabludjeloj “crnogorskoj ovcici” sa Terazija.
Стојановићу,
никако не могу бити посрбљени Црногорац, јер смо из Цуца поријеклом, а фактички Херцеговци. (У прошлости Цуце су биле подијељене на двије кнежине-Мале и Веље Цуце. Становници Малих Цуца, углавном поријеком су из Куча, а Вељих Цуца већином из Херцеговине. Отуда с у разлике међу њима очите). Херцеговаца има и Хрвата и Бошњака, па они нису побошњачени и похрваћени, већ су то што сматрају да јесу по слободном избору.
Ако ћете ви дијелити грађане Црне Горе на потурчене, похрваћене, поромљене, поалбанчене и посрбљене, тада се хитно јавите психијатру да вам установи која доза фашизма кола вашим венама.
Што се тиче српства у Црној Гори, оно је према историчару Адријашевићу домаћи производ, ширено и утемељивано од Митрополије на Цетињу, а у вријеме великосрпског великосрбина краља Николе у Црној Гори се у уџбеницима учило да су сви грађани Црне Горе у ствари Срби три вјере. Дакле, или ништа не знате или сте наивни фашизоид.
Ево линка…
http://www.montenegrina.net/pages/pages1/istorija/cg_u_xix_vijeku/srpstvo_u_cg.htm
https://sites.google.com/site/plemenasrpska/_/rsrc/1295366310717/home/karta/Regioni%201.JPG
http://www.njegos.org/clans/brdaherc.jpg
Gospodine Grubacu, mnogo vrijedjate moj narod u Crnoj Gori! Taj ponosni
narod nazivate pogrdnim nazovima koje ne zelim sada da ponovim gluposti
koje ste vi stavili na internet. Svu tvoju familiju sam upozna nekada davno kada sam zivio u Niksicu prije 47 godina. Casna I postena crnogorska familija.
ГоÑподине Илићу,
у мом ближем друштву, и међу пријатељима, има много људи који Ñе национално изјашњавају као Црногорци, па такву примједбу од њих до Ñада ниÑам чуо.
Уједно, на мене Ñе не лијепе Ñтеротипи.
g. Grubac,
Mozete vi da citirate koliko god hocete srpske mape i “crnogorske” istoricare. (Na sto bi tek licila mapa Srbije bez Srba?). Objasnite nam odakle onda Crnogorci (ukljucujuci i Cuce) sa kojima je Turska ratovala pet vjekova”? Zasto se Crnogorcima divio cijeli svijet (a niko nije pominjao “Srbe ili Hercegovce” iz CG?). Vi ste danas Srbin – koliko ste do juce bili komunista?
P.S. Nikada ne odgovarate na pitanja koja vam se ne svidjaju? Bice zato sto uvijek imate spremne odgovore koji vam se svidjaju?
Стојановићу,
немам шта да одговарам на питања, поготиво беÑмиÑлена. Ðко Ñте умиÑлили да Ñте адвениÑтички поп, па примате људе на иÑповијед, идите у Ñвоју паÑтву па иÑповиједајте. Уопште ме не интереÑује ко Ñте, шта Ñте, које Ñте националноÑти и Ñлично. ИÑти Ñте ми као и Ñви анонимуÑи!
Gospodine Grubacu,
Ako su to vasi argumenti, zahvaljujem se. Priznali ste poraz.
The End!
Браво, шампионе! 🙂