Propagandistički rastvor

Objavljeno: 23.05.2007, 15:19h

U stvari, poenta ili poanta, ako više volite, je u tome da se propagandistima j… za činjenice

U stvari, poenta ili poanta, ako više volite, je u tome da se propagandistima j… za činjenice\r\n\r\n

Piše: Duško Vuković

U jednom od prethodnih blogova, komunicirajući sa nekim od posjetilaca, ponudio sam nekoliko napomena o tome šta rade propagandisti.

  • Selektivno koriste neke široko rasprostranjene priče
  • Koriste nepotpune činjenice ili nepotpun istorijski kontekst
  • Pojačavaju razloge i motive koji djeluju kao prijetnja pojedincima ili grupama
  • Sužavaju izbor izvora koji obezbjeđuju uvid u situaciju
  • Demonizuju protivnike na način da se ne daje potpuna slika šta nije dobro
  • Sužavaju fokusa rasprave, pri čemu se često procjene prave na osnovu mišljenja koje je formirano unutar toga suženog okvira.

Nijesam tada ponudio i konkretne primjere, ali mi se, evo, naknadno pružila prilika da dio njih pronađem u nečemu što se tiče i mene samog.

Ovo što slijedi je dio saopštenja za javnost Službe za informisanje Demokratske partije socijalista, izdatog povodom pisma Vaclavu Havelu, upućenog od grupe ljudi iz Crne Gore, među kojima sam i ja.

"Da je riječ prvenstveno o političkim, a ne mirotvoračkim ambicijama, lako je ilustrovati nizom primjera. Ovom prilikom ćemo podsjetiti na dva.

Iako su se uvijek deklarisali kao gorljivi  antimiloševićevci, pojedini od potpisnika  nijesu ni dio svoje energije, kojom su napadali DPS usmjerili recimo prema   medijskoj  mašineriji Slobodana Miloševića oličenoj u nekadašnjoj YU INFO televiziji, koja je  sa vojnih objekata u Crnoj Gori djelovala protiv Crne Gore i njenih građana. Pri tome podsjećamo da su neki visoki funkcioneri pomenute YU INFO bili članovi najuže porodice pojedinih potpisnika pisma upućenog gospodinu Havelu.
 
Takođe, podsjećamo da su, neki od potpisanih humanista, prije godinu i po, bili učesnici jednog skupa koji se održavao u Podgorici, te da su, i nakon informacije  koja im je na skupu saopštena da se dogodila željeznička nesreća kod Bioča sa velikim brojem poginulih, mirno nastavili da kritikuju Mila Đukanovića, Vladu i DPS, jer im je bila prioritetnija kritika vlasti od brige za sudbinu putnika.

Toliko o humanizmu.

Propagandista DPS se, pišući ovo saopštenje, poslužio sljedećim:

  • Suzio je fokusa rasprave, praveći procjene na osnovu mišljenja koje je sam formirao ("riječ prvenstveno o političkim, a ne mirotvoračkim ambicijama"), jer mu odgovara da one koji govore nešto što njemu/njima ne odgovara prebaci na teren koji je potencijalno podesniji za diskvalifikacije i demonizaciju;
  • pojačao razloge i motive koji djeluju kao prijetnja pojedincima ili grupama, jer je, sužavajući fokus rasprave na politiku, želio da upozori članstvo DPS da oni što pišu Havelu protiv Mila i Sveta hoće, u stvari "našu vlast" i da zato treba da dobiju po ušima odmah;
  • Koristio nepotpune činjenice, jer je maksimalno redukovao podatke kojima želi da diskvalifikuje pojedine potpisnike pisma Havelu, ostavljajući širok manevarski prostor za čaršijska naklapanja;
  • Demonizovao one koje smatra svojim/partijskim protivnicima, jer govori o njima kao o lošima, a ne o time šta je pogrešno u onome što su oni uradili.

Portparol DPS Rajko Kovaćević, koji je, moguće, autor saopštenja za javnost koje je izdato sa potpisom Službe za informisanje Demokratske partije socijalista, ponovio je dio prethodno demonstriranog propagandističkog umijeća u izjavi datoj medijima povodom najave Srpske narodne stranke da će pozvati opoziciju na organizovani bojkot eventualnog referenduma o novom ustavu.

Partijski propagandista je kazao sljedeće: "Vrlo je vjerovatno da će ovu njihovu ideju, pored Srpske radikalne stranke, intimno pozdraviti grupa intelektualaca stvarnih potpisnika raznih peticija, jer im miriše da bi DPS time mogao biti oslabljen".

"Proslava prve obljetnice nezavisnosti Crne Gore obilježena je i provokativnom peticijom dvadeset crnogorskih intelektualaca, među kojima ima i velikosrpskih nostalgičara, Vaclavu Havelu da se, kao član žirija, ogradi od dodjele nagrade Internacionalne lige humanista bivšem premijeru Milu Đukanoviću i bivšem predsjedniku parlamenta Svetozaru Maroviću."

Ma, ne! Nije ovo pisao partijski propagandista Rajko K., nego novinar splitske Slobodne Dalmacije Danko Plevnik. Rajku će, možda, samo biti žao što se nije sjetio ovog Dankovog "među kojima ima i velikosrpskih nostalgičara". 

Komentator Danko se pokazao kao dobar propagandista, a slab novinar. Toliko slab da je previdio da Havel nije član žirija. 

U stvari, poenta ili poanta, ako više volite, je u tome da se propagandistima j… za činjenice.

Rastvor koji su krajem osamdesetih i početkom devedesetih minulog stoljeća smućkali partijski propagandisti i njihovi saveznici u masovnim medijima kontaminirao je sve što mu je bilo dostupno, a bilo mu je mnogo toga dostupno.

Preporučujem kao literaturu, za početak, knjigu Živka M. Andrijaševića "Nacrt za ideologiju jedne vlasti".

Pratite nas na Fejsbuku, Instagramu i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]
Prije nego ostavite komentar, molimo vas da pročitate Pravila komentarisanja na Portalu PCNEN

Leave a Reply

  1. Mila Kasalica says:

    Dusko,

    Ne znas kakav je gorak ukus u ustima kada se citaju bljuvotine propagandistickih masinerija DPS-a ili “Slobodne Dalmacije” (to je list koji je stao na Tudjmanovu stranu, cak i kada su ga nasi Crnogorci u odorama pokojne JNA rusili, odnosno bjese li u interpretaciji DPS-a ” mejstani palili gume”; odnosno kada je taj isti Tudjman samo ulagao u Zagreb, a sve ostale gradove ostavio na finansijskom cjedilu. Mozda je to trenutno bilo lokalno patriotsko regrutovanje, ali to je casopis sa veoma niskim nivoom profesionalnosti i visokim nivoom provincijalizma). Iako sam laik za Vasu cijenjenu struku, ponekad procitam nesto iz ovog lista i slatko se nasmijem diletantizmu, kao obicni gradjanin.

    O ovoj temi- nagradjivanje “penzionisanih” politicara i ne treba voditi raspravu. Gradjanski je porazavajuce da se neko ko se dobrovoljno penzionisao iz politike toliko u posljednje vrijeme fokusirao da kao novopeceni biznismen natakne sve moguce nagrade koje nista ne znace, ni u politici (jer zapadnjaci peru savjest sa IHL-om) ni u biznisu.

    Osoba koja je odgovorno zadovoljna i ispunjena zbog mirnog i demokratski sprovedenog referenduma, svjesno zatvori to poglavlje svojeg profesionalnog zivota. Kao gradjani CG, mi nismo u prilici da tako sto mozemo ili umijemo, jer nam ni onaj koji je slovio kao formalni vodja pokreta za nezavisnost ne daje konstruktivan i pouzdan liderski primjer. Zato se i krije iza propagandisticke masinerije, ne DPS-a nego nekvalitetnih dostavljaca beskorisnih informacija, ili je mozda vjerovatnije da neko kreira “vijesti” kao da je ucio skolu IB-a. Zato se i nalazimo kao drzava , a posredno svi mi njeni gradjani, u situaciji da nam Milosevicevo krilo, cjelokupni DPS 90-tih, sada spocitava velikosrpsku politiku. Kako ni tada tako ni danas ni ne znaju o cemu pricaju, odnosno apsolvirali su samo veliko pljuvanje (Izvinjenje zbog grube rijeci tvojim blogerima).

    Penzionisani ili nepenzionisani politicar, koji se pravda kao sto to Djukanovic svakim intervjuom od Uskrsa 2007 godine radi samo upucuje na zakljucak o vecoj nervozi nego sto to pitanje ovakvih nagrada zasluzuje. Reklo bi se da mu je stalo do nagrada- a svi znamo da je ambivalentan kada su u pitanju vaznije stvari od nagrade za mir. Nekako mi je i “pranje” biografije iz 90-tih nedovoljan argument za napad na “Monitor” ili bilo kojeg drugog nezavisnog intelektualca ili novinara u CG i sire. Nije ni vazno, naravno. To je moje licno misljenje. Jedino treba da bude vazan opsti princip “nagrada za zasluge”, ali Crna Gora je takav univerzalni princip zaboravila i prije Djukanovica, tako da on sada samo pokusava da u svojoj prakticarskoj bravuroznosti rijesi sve “repove” proslosti ili “elite”. Nisu mu objasnili (uvijek je imao nekvalitetne savjetnike) osnovni detalj kada je prakticarstvo u odlucivanju u pitanju- to traje kratko i ne moze se primijeniti na sve situacije.

    Zato je propagandna masina DPS-a neinventivna i u kucini laznih vrijednosti, koje ce se nastaviti jer Crna Gora od njih istih je proklamovana kao “drzava nas malih i sposobnih i snalazljivih” a ne drzava za sve sa jednakim pravima i sansama.

    A, na kraju, treba napisati bez lazne skromnosti- zadovoljstvo je pratiti pcnen ovih posljednjih dana od kada detaljno pratite svu ovu “pricu” oko nagrada i proslava.

  2. MNE says:

    Sama reakcija Djukanovica i DPS-a jasno pokazuje da ste ih vi, koji ste potpisali ovu peticiju, pogodili u zivac. Otuda nervoza i niski udarci. Kako se nema argumenata da se ospori ono o cemu je peticija, onda se ide na potpisnike peticije. Ide se licno, djonom, prljavo. Rajko K. “zna” da potpisnici peticije “intimno podrzavaju” inicijativu SNS-a. Specijalizirao telepatiju? Potpisnici (istina “neki”) se optuzuju da su “velikosrpski jugonostalgicari”. Nije nego. Ljudi koji su potpisali peticiju, barem oni koje ja poznajem, bili su jednako tada 1990., kao sto su sada protivnici velikosrpske politike. Na srecu, ili nazalost, kako za koga, postoje pisani tragovi o tome sto su pocetkom 90-ih pisali Misko Perovic, Esad Kocan, Milan Popovic, Dusko Vukovic…Kao i sto su u to isto vrijeme radili i izjavljivali Milo Djukanovic i Sveto Marovic. Ko je isao u maskirnoj uniformi da bodri rezerviste? Da nije to, mozda, bio Milan Popovic? ili Milo Djukanovic? Ko davao ratnohuskacke izjave, kao ona, poznata, da se zbog shavovnice zamrzio shah? Je li tu izjavu dao, mozda, Misko Perovic, ili Milo Djukanvic? Ko je smislio onu alhemijsku kovanicu “rat za mir”? Esad Kocan ili Sveto Marovic? Ko je bio poslusni izvrsilac politike Slobodana Milosevica, Milo Djukanovic ili Dusko Vukovic?

    Zasto nam Rajko Kovacevic ne bi dao odgovore na ta pitanja? Ne praznom pricom, jer svako od nas moze konstruisati pricu “po zelji”, ili “po porudzbi”.. Dovoljno je da demantuje, ali argumentima, tvrdnju potpisnika da su Milo i Sveto bili pobornici rata. Umjesto licnih optuzbi potpisnika peticije, neka ponudi argumente, a potpisnici peticije neka ponude svoje, pa da vidimo ko je huskao na rat, a ko je bio protiv rata. I koj podrzavao velikosrpsku politiku, a ko bio protiv nje. Uostalom, ne dodjeljuje se nagrada za mir Milanu Popovici, niti Misku Perovicu, pa da nas Rajko Kovacevic prosvijetli da je oni ne zasluzuju. Oni samo protestuju zbog toga sto se nagrada dodjeljuje nekom ko je podrzavao rat, a ne mir. A da je pravde, takva nagrada bi se trebala dodijeliti ljudima kao sto su Misko Perovic i Milan Popovic.

    Za pocetak, neka nam Rajko K. objasni po kojoj logici neko ko je podrzavao rat, a progonio one koji su bili protiv rata, treba da dobije nagradu za mir? Ubijedjen sam da DPS ima u svojim redovima alhemicare koji su u stanju da pobornike rata pretvore u mirotvorce. Po narudzbi – sve moze.

  3. Milovan Vukov Jankovic ,Danska says:

    Od Bara , do Vladi-VO-STOKA,
    jerishnici na DRZAVNU I DRUSHTVENU IMOVINU,
    su USPJESHNO SPROVELI TRANZICIJU,
    te IMOVINE U PRIVATNE DZEPOVE,

    NIJE DOSTA,
    NAKIT I PRSTENJE,
    NO KUPUJU I CHAST I POSHTENJE,,
    DAVAOCI, PRIMAOCI I ZVANICE,
    MOGU DA NAS SMJESTE U LUDNICE,
    ALI NEMA CHAROBNE GUMICE,
    KOJA BRSHE MRLJE i FLEKE,
    NA PRLJAVO LICE,
    NITI BRISAT NASHU MEMORIJU,
    INTELEKT CE PISAT ISTORIJU,
    SAMO SVECI, NEK NOSE GLORIJU,
    A GRESHNICI,
    NEK PATE I PLATE,
    I SA KITOM, PRESTANU DA MLATE.

    KAPA DOLJE,
    ZA OVE INTELEKTUALCE KOJI SU IMALI MOODA, DAJU MI VOLJU ZA ZIVOT,
    IMA BOGA, DA JE KOLIKO MACHKA,
    TAKVI NE UMIRU,
    NEGO ZIVE VJECHNO, SPASHAVAJU OBRAZ POTOMCIMA.

    POSHTOVANI DUSHKO,
    TEBI SE KLANJAM DO ZEMLJE.

  4. Milka says:

    Dule bravo.

  5. Bolonja says:

    Nije (ne)normalno da partija kao sto je DPS ima ljude zaduzene za propagandu, mene brinu isti oni metodi koji su se koristili u komunistickim sistemima. Ne mogu da shvatim da titovi pioniri koji se igraju demokratije nisu u stanju da nauce njene osnove!
    Ali nisu oni krivi, pa svako njihovo saopstenje bi bilo smijesno da nazalost nema armije ljudi koji vjeruju u njihove, makar za one malo bistrije, smijesne price!
    Interesantno je da oni ne demantuju zlocine za koje ih optuzuju, cak se i ne trude, vec samo blate ljude koji ih optuzuju!
    U redu, ako neko iznese cinjenice ne treba vise da nas interesuje ko je on i zasto je to rekao…to mozemo da raspravljamo kada se iscrpi tema o zlocinu!
    Padrino je jedno u pravu, intelektualci su, gledajuci vrijednosti u crnogorskom drustvu, stvarno “neostvareni”, jer cinjenica je da ne uspijevaju da se izbore za mjesto koje im pripada.
    Ja se nadam da cu jednog dana biti (ne)ostvaren kao i ljudi koji su potpisali peticiju!

  6. Homer Simpson says:

    Sto je bila alternativa u prvoj polovini 90-tih. Iskontrirati Slobu koji bi Djukanovica i Marovica pojeo za dorucak i instalirao dvadedesetak likova poput Branka Kostica da bi bio siguran kako vise nece biti pobune. Ili da izadju iz svega, onako, casno. Ko bi onda makao Sloba iz Crne Gore 1997. Ko bi izgurao nezavisnost. Voljeli ga ili ne, za takve stvari samo je Milo imao kapacitet.
    Obrni, okreni, prvi put je vlast, olicena u Milu Djukanovicu odigrala istorijski inteligentno, kako Italijani igraju vec vjekovima. Kada je agresor jaci, na njegovoj si strani, a onda preletis na drugu stranu kada se lomi. Na kraju balade, iscupas se iz turbulentnog perioda sa najmanje stete. Nije eticki, ali je prakticno. Liverpul je veceras bio bolji od Milana, ali bih ja, ipak preferiorao kozu navijaca roso-nera. Takav je zivot.
    Biti visokoetican je veoma lako, kada tvoja eticnost nikoga ne kosta, izuzev, u rijetkim trenucima, samog sebe. Kada si odgovoran za porodicu, vec drugacije gledas stvari, da ne pricamo o vodjenju jednog naroda u krvavom okruzenju sa tridesetak godina starosti.
    Razmislite da li je sve bilo igranje u okolnostima i suzenom manevarskom prostoru.
    Od vlasti nista nemam, i super mi je ovako, ali daj, budimo malo realni.

  7. Bolonja says:

    Cijenim tvoj nacin razmisljanja. Ali razlika izmedju italijanskog nacina i crnogorskog je velika…italijani su uvijek imali jak antifasizam i jak fasizam pravagu je uvijek cinio jedan, relativno mali broj gradjana. Kod nas Milo koristi iste ljude i kad je bio za YU i sad kad je za C.G., on ustvari kreira misljenje, u Italiji politicari koriste grupe koje imaju vec misljenje!

  8. salvador says:

    Evo domaceg zadatka za cudo zvano Rajko Kovacevic: kako objasniti mirovna pregnuca autora ove izjave?

    “Slobodan Milosevic je nesto najbolje sto se moglo desiti Jugoslaviji u ovom trenutku, kada povampirene fasisticke snage u Hrvatskoj i Sloveniji pokusavaju da uniste sve ono sto je stvoreno od 1945 godine do sada. Ponosan sam da u ovim istorijskim trenutcima mogu da budem rame uz rame sa njim u odbrani tekovina revolucije”

    Milo Djukanovic u intervju-u “Ilustrovanoj Politici” 1992 godine.

  9. Janko says:

    Nevjerovatno je kako je riječ intelektualac osjetljiva riječ u Crnoj Gori. I kako nažalost nema “težinu”, i koliko su zapravo pripadnici elite manjina u društvu i koliko su partijske grupe svih boja dominatne. Crno-bijeli svjetovi. Sjećam se komentara jednog prolaznika u Nikšiću ranih devedesetih. Nosio sam bedž na kome je pisalo MIR BRATE MIR, a on reče: “Ne prolazi to ođe!”. Dakle dva građanina, sa dva stava koja nažalost jesu stvar najnovije licitacije oko uloga i djela. Dakle samo dva obična građanina. To je dokaz propagandne djelatnosti. Nažalost ranih devedesetih ista je odnosila živote, a ova aktuelna samo je test za osvajanje intelektualne građanske hrabrosti i slobode u kojoj je jako i rekao bih zdravo stvari nazivati pravim imenom. Naravno život nije samo literatura, on je izgleda više medijski tekst koji većini jeste osnovni izvor saznanja. Da nije tako propaganda bi bila komičan žanr, ovako svjedočimo njen tragizam, a dovoljan dokaz za to jeste medijski arhiv devedesetih i produkcija koja je imala svoj dobar kontinuitet.

  10. Plannco Wallach Senior says:

    Zlobo je prvo rascerao intelektualce. Mile ih je ucutkao. Zlobo boljeg uchenika nije ima.
    a, nijesu se posvadjali zbog politike nego nego zbog profita.

    uostalom, Mile je stalno izjavljiva da je ocharan Zlobom ka politicharom. prochitajte Milevu izjavu povodom Zlobovog uginuca!

    Mile se izborio za svoju malu, privatnu Crnu goru. aferimsi!

    o Milu miritvorcu ne bih. pamti to narod BiH, neko ce reci glasno.
    KOS prije, KOS poslije.

  11. Okole says:

    Otvoreno pismo gospodinu Havelu u tekstu D.Vukovica upuceno je od strane “grupe ljudi”. U nekim drugim tekstovima PCNEN-a nazivaju se intelektualci Crne Gore. D.Vukovic je ponudio primjere kako i sta rade propagandisti.
    Negativno primjer je naravno propagandisticka masinerija DPS i njen trenutni eksponent, aparatcik u cijeloj sklopociji. Nista novo. Nevrijedno paznje. Pozitivni kod Duska su “grupa ljudi” ili “intelektualci Crne Gore”. Ni u primisli Dusko nema namjeru da u pismu grupe ljudi nadje elemente vec dobro vidjene i cesto upraznjavane propagande u Crnoj Gori. Propagande ljudi bliskih novinama i u novinama. Ako se propaganda posmatra kao negativna rijec, onda su novine u Crnoj Gori pune takve propagande. Ona je negativna zato sto je ljudi u novinama i bliskim novinama, ponasajuci se kao vlasnici, koriste da svoje ciljeve nature javnosti, koja u krajnjem odlucuje o njihovom ostvarenju. Ti ciljevi mogu biti ali i ne moraju biti fokusirani na interes gradjana. U slucaju pisma Havelu nijesu usmjereni na dobrobit javnosti Crne Gore. Djukanovic je jeftina i zahvalna maska. Motiv istine za dogadjanja devedesetih u Crnoj Gori je takodje izvanredna kamuflaza. Stav nekih potpisnika pisma tokom uzasnih zbivanja u Crnoj Gori je dobra polazna osnova da javnost ne shvati sustinu. Ali rezultat je porazavajuci za sve koji zaista iskreno traze postenu analizu zbivanja proteklih godina. Crna Gora je imala i ima nesrecu da pored Milosevicevih sledbenika i drugi politicari i listom takozvani nezavisni intelktualci nijesu bile iskrene, snazne i postene licnosti, koje bi bile i ostale ciste. U mjeri da bi im se vjerovalo. Zato je ovaj mizerni dopis Havelu, jedino dobar sto je pokazao surovu istinu Crnogorskoj javnosti. Istinu da mora sumnjati u sve.

  12. Mirceta says:

    Kad se dodjeluju nagrade za mir, crnogorski intelektualci se “probudise i pobunise”. Pisu pisma iz nezavisne i demokratske Crne Gore nekima ‘mirovnjacima’ po Evropi. Ja sam mislo da u Crnoj Gori nema intelektualaca lise Jevrema Brkovica. Boze moj, kakva vremena dodjose? Sada je red da se u miru obracunamo, dosta smo ratovali.

  13. DuskoV says:

    Nemojte i vi, uvazeni, sto se potpisujete kao Okole da suzavate fokus rasprave. Ne radi se ovdje ko je kakav, jesam li ja kao potpisnik pisma dobar ili los, nego o tome da imam pravo da kazem nekome da ne zasluzuje nagradu i da upozorim druge, za koje mislim da su je vrijedni, da imaju to u vidu.

  14. Dragan Šepelj says:

    Moje mišljenje je da se “intelektualcima” i nama “ostalima” građanima Crne Gore sada dešava stvar da jednostavno MORAMO , htjeli ili ne htjeli, GLEDATI kako Đukanović prima svakakve nagrade za svašta nešto a sve zbog toga što je on ipak na neki način ZASLUŽIO da ga do kraja ne ogolimo jer je POBJEDNIK na referendumu na kojem se obnovila NEZAVISNOST.

    Igrali smo se svi vatre sa njim,posebno “intelektualci” koji su ga ili podržavali ili ga nisu napadali (što mu dođe isto), kada se pristalo iz makijavelističkih pobuda da Đukannović bude LIDER širokog fronta za nezavisnost.

    E,pa što očekujete sada , da Đukanović sam sebe eliminiše sa scene , vršeći samoubojstvo nad pločom neke Super Sneki…?

    Ne može , plaćaćemo račune igranja sa njim još dosta godina.Što otporniji budu intelektualci na pritiske DPS mašinerije to je momenat njegovog odlaska ,kao i odlaska ostalih , skoriji. Ali , naravno , nemojte se zajkleti da im , NEKIMA, Đukanović neće ponuditi kakvo mjesto na ,pogađate čijem , UNIVERZITETU , slobdnoj novini , slobodarskom ministarstvu kulture , ambasadi….

    Nemamo mi svi zajedno snage , znanja, volje i muda da se nosimo sa njime i da pritom pobijedimo. Mi smo više nekako kao u onoj Kubertenovoj , “važno je učestvovati”…

  15. Okole says:

    Dusko,
    rijec fokus strasno ti se svidja. Pa dje ti vidje iz mojeg komentara da suzavam fokus rasprave. Ja ga upravo prosirujem da bi se pismo grupe gradjana ili grupe intelektualaca fokusirano na Djukanovica sagledalo svestranije. Takodje ne vidim dje sam to i pokusao da bilo kome oduzmem bilo kakvo pravo, posebno ne na rijec. Istina, usudio sam se da iznesem nekoliko teza.One ocigledno nijesu u smjeru koji ste zacrtali i eto, pocinje ljutnja i izvrtanje. Namjeravao sam da nastavim sa svojim izlaganjem na temu koju ste predlozili. Ali ako te to ljuti, odustajem.
    Srdacan pozdrav

  16. Mila Kasalica says:

    Veliki sam zaljublejnik i poznavalac italijanske kulture i donekle politicke stvarnosti i velikih oziljaka proslih odluka i desavanja koje i danas prate savremenui italijansku scenu, kako politicku tako i kulturnu i ekonomsku.

    Uporedjenje Djukanovicevog prakticarstva sa italijanskim povijesnim trendovima je trivijalizacija i olako shvatanje i prihvatanje povrsnosti, ne sagledavajuci sustinu.

    Nego da se podsjetimo- do devetnaestog stoljeca geografski Italija je bila iscjeckana na veliki broj malih, privatnih drzava sklonih apsolutizmu i zloupotrebi (da li ovo treba da podsjeca na nesto???- nadam se da ne!). Potom je kao i sirom Evrope talas ujedinitelja napravio jednu drzavu pod monarhistickim ustrojstvom jedne od najstarijih porodica savremene Evrope (ciji je stari nasljednik prosle godine u poznim godinama optuzen za kupleraj i sex trafiking- uh, nadam se da bloger koji voli da uporedjuje CG sa Italijom nije mislio i na ovu mogucu komparativnost, kako zbog cinjenice da je Jelenin potomak u pitanju, tako i zbog desavanja u CG koju godinu unazad). Onda je naravno jedno drustvo ogrezlo u dekadentnost bivstvovanja, sto prirodno ukljucuje i moralne definicije, prvo preslo na stranu fasista i stalo u red ekstremista – nisu se povlacili jer je centar razvijene Italije (Perudja, Bolonja, Milano, Torino) glasao za Musolinija. Nisu se povlacili zbog straha (kalkulacije pametnog izbora), nego iz zablude i stvarnog odusevljenja. I jednu takvu gresku i danas placaju, odnosno svakim danom od II svjetskog rata. Zato se tamo mijenjaju vlade kao carape- fasisti su iza sebe ostavili duboko usadjen sistem korupcije i odsustva vrijednosti, koji su 60-tih jake mafijaske strukture iskoristile da oslabe drzavne agencije i institucije. Ono sto ih je drzalo/drzi medju 7 ekonomski najrazvijenih zemalja svijeta su njihovi mali i srednji biznismeni- visoko produktivni i radni. Ali, cijena pogresnog izbora iz druge decenije XX stoljeca prati ih i ostace unutar ukupnog sistema, drustva, ekonomije, kulture, vrijednosti. berluskoni je los a ne dobar izbor za ovu lijepu drzavu. A, sto se tice intelektualaca pokusao je sve da ucutka i Daria Foa (nobelovac), i Adriana Celentana, i Roberta Begnini-a, i mnoge druge. Pominjem one koje je preko RAI masine (javni servis, mozda je i ovo neko poredjenje sa CG??) pokusao da ekskomunicira iz citavog drustva, a postali su jos vazniji za italijansku samobitnost i jasnu intelektualnu stamenost. Ne zelim ovdje da pominjem Berluskonijevo ponizenje pravosudnog sistema, jer je glasao za zakon koji njega samo stiti (mozda je i ovo vrijedno poredjenja??).
    Drago mi je da ovi blogeri koji vole poredjenaj sa Italijom su eksplicitno istakli da je Djukanovic bio u savezu i podanistvu sa Milosevicem. Razlozi su razliciti, naravno. Meni pada na pamet veliki licni interes prije nego cuvanje CG od bratoubilackog rata, jer su CG od krvoprolica prije svega cuvali Slavko i liberali (a imali su vise od jedne prilike cak i da prihvate, jer su ih ovi Djukanovicevi policijski poslusnici provocirali na takav jedan tragicni scenario). Djukanovic je najvise uradio tokom NATO bombardovanja, ali kao predsjednik drzave sto znaci, to je aktivnost koja ide uz takvu odgovornost. Nije valjda da se treba biti zahvalan za minimum angazmana u drzavnickom smislu, a opet je i od liberala i od nezavisnih intelektualaca imao i podrsku i pomoc (posebno tada- ko zeli i ko je odgovoran sjetice se svih detalja, a ne samo detalja koji promtno glorifikuju Djukanovica).

    I, na kraju, tema bloga je propaganda- odnosno stetnost neprincipijelno izabranog fokusa vijesti, diskusije, teme, stava. “Bitka oko nagrada” je izgubljena jer je u startu bila postavljena na pogresnim premisama. Kao sto je poredjenje Crne Gore sa Italijom. I, hajde da se slozimo da je referendum dobijen jer je Djukanovic upregao svoju partijsku i “all around krijumcar” (isti onaj novinar iz Slobodne Dalmacije je ovu karakteristiku stavio u svoj tekst sto ne mijenja sustinu njegovog propagandistickog nekvalitetnog teksta) “vojsku” kako bi se doslo do nezavisnosti. Ali, kao predsjednik vlade drzave koja je to bila odlucila kroz svoje drzavne dokumente postavite jednostavno pitanje- STA JE DRUGO TREBAO DA RADI???

    A, napad na Monitor i intelektualce i novinare u vezi podsjecanja na 90-te je stav uvrijedjene sujete a ne promisljenog pristupa dobrovoljno “penzionisanog” politicara. Nije valjda da treba da ima logike u stavu “sacuvao je mir u CG” jer je “podrzavao politiku Milosevica jer je bio manje zlo od sopstvenog stava 90-tih”. Sve da prihvatimo na nekom ublazenom gradjanskom stavu da mozda nije licno znao za Bukovicu, Strpce, Dubrovnik (?), profesionalno je morao i trebao biti informisan- pa samo da je citao Monitor, pa eto neka informacije, na osnovu koje drzavne sluzbe pocinju svoj profesionalni, a ne poslusnicki posao. Zato ne moze dobiti nagradu za mir, jer ne moze se zdravorazumski objasniti podrska Milosevicu i svjesno dijeljenje plijena sa istim. To bi trebala biti sustina.

    S postovanjem,

  17. Zoran says:

    Zar ovoliko “mastila”zbog saopštenja DPS,kojega je obnarodovao njihov portparol!?Koji je,ustvari,najbolji dokaz u kakvom je stanju ta grupa bogatih i građana koji su odavno izgubili svaki dodir sa stvarnošću.Koji,gle čuda,pominje i mišje rupe i Miloševićevo vrijeme!?Bez stida,naravno.Zar se druačiji stav i mogao očekivati?Svakako,njegovo je bilo da samo pročita ono što je smislio neki disciplinovaniji partijski vojnik.
    Nego,pošto je svrha postignuta,tj.pošto je poruka stigla do onih koji se,zbog toga, neće pojaviti ,besmisleno je komentarisati (tamo)njihove reakcije.

  18. Okole says:

    Mila je dobila bitku koju su vodili propagandisti iz pisma Havelu. Cestitke. Mila je sahekla ratnicki sve propagandiste koji ne misle ka prijethodno navedeni propagandisti. Mila ne dozvoljava da se oni prijethodni zovu propagandisti. A tema je bloga kako rece rece propaganda i njen suzen fokus. Kad neko taj fokus suzi na usko,usko na Djukanovica onda je to fokus i to je bitno Miloj. Ako se od tog suzavanja ne vidi srz problema, i to se koristi za propagandu u negativnom smislu(moze bit i pozitivna), onda udri. Mila je preopsirna i samopouzdana. Nema rasprave. Slavko je heroj. Tako je izgledalo. Sustina i istina su drugacije. Kad bi se pogledale cinjenice Slavko bi bio mozda gori od Mila. Mozda bi se utvrdilo nesto uzasno suprotno od Miline tvrdnje, a sto najbolje znaju liberali koje hvala joj pominje. Svojevremeno je crnogorski intelektualac Jevrem Brkovic, u svom intelektualno poraznom po knjizevnost listu, pisao svasta i brutalno za Slavka. Slavko mu je odgovaro intelektualno ka sto je Jevrem njega optuziva. Onda se Slavko hetio, pa je napisa otvoreno za javnost pismo Mirku Kovacu. U njemu se zali na Jevrema, i od Mirka trazi da ne pise za Jevremov intelektualni list, kao dokaz da je Slavko ispravan. Slavko i javnost nijesu dobili bitku. Mirko je pisa svoje price za crnogorsku javnost ne za Slavka i Jevrema. I hvala mu za to. Da li je Mirko Kovac pogrijesio, sto je radio svoj sjajni. Naravno da nije. Gospodjice Mila bitka nije izgubljena ni za koga jer je niko nije ni vodio osim propagandisti u negativnom smislu po crnogorsku javnost sa obije strane pisma Havelu. Medju njima mozete uracunati i sebe.

  19. DuskoV says:

    Dusko,
    rijec fokus strasno ti se svidja. Pa dje ti vidje iz mojeg komentara da suzavam fokus rasprave. Ja ga upravo prosirujem da bi se pismo grupe gradjana ili grupe intelektualaca fokusirano na Djukanovica sagledalo svestranije. Takodje ne vidim dje sam to i pokusao da bilo kome oduzmem bilo kakvo pravo, posebno ne na rijec. Istina, usudio sam se da iznesem nekoliko teza.One ocigledno nijesu u smjeru koji ste zacrtali i eto, pocinje ljutnja i izvrtanje. Namjeravao sam da nastavim sa svojim izlaganjem na temu koju ste predlozili. Ali ako te to ljuti, odustajem.
    Srdacan pozdrav
    Okole

    ****
    Da sam neki ljutisa, ne bih se upustao u ovakvu vrstu komunikacije. Fokus mi se ne dopada posebno, ali, eto, tu sam rijec iskoristio u kontekstu price o propagandi, imajuci u vidu da propagandisti suzavaju (moze i premjestaju…) fokus na onaj dio rasprave koji njima odgovara. Sustina price o nagradama ILH je u tome da li je OK da ih dobiju Djukanovic i Marovic. Ja mislim da nije OK i zbog toga sam potpisao pismo. Ti (nemam razloga da ne prihvatim tvoj ti) mozda mislis da je to OK i mozes nastaviti ovu pricu kako ti mislis da je svrsishodno, jer i ovaj blog je jedan od mojih pokusaja da doprinesem poboljsanju komunikacije u crnogorskom drustvu.

  20. Mila Kasalica says:

    “Gospodjice Mila bitka nije izgubljena ni za koga jer je niko nije ni vodio osim propagandisti u negativnom smislu po crnogorsku javnost sa obije strane pisma Havelu. Medju njima mozete uracunati i sebe.

    Okole ”

    Odg. Okole

    Izokola nikada do sustine i fokusa. Propagirajte Vi i dalje, a ja jedino mogu da Vam se zahvalim na komplimentimam, kao i ranije blogerima koji profesionalno ili gradjansko definisu licnim.

    Ja ne idem za pobjednicima i ne trazim pobjede. A, danasnje vijesti o nedodjeljivanju nagrada za mir pobornicima rata i prljave tranzicije su pobjeda crnogorske gradjanske svojstvenosti i jasnoce, po prvi put u posljednjih pet godina.

    A kada zelim bilo sta da kazem na licnom osnovu bar uvijek cuvam dignitet onog drugog stavljajuci svoje ime i prezime- minimum ljudskog stava.

    A, Okole, nastavi sa dobrim poslom- bjese sentenca iz jednog dobrog filma i knjizevnog djela. Udarnicki, zar ne?

    S postovanjem,

  21. Milovan Vukov Jankovic ,Danska says:

    Rezimska KAMERA,
    juche na sred PRIJESTONICE, po SRED REZIMSKOG DNEVNIKA,
    prikazuje LOPATE , KARIVOLICU PUNU CIMENTA, ruchno mijeshanog za SPECIJALNE PRILIKE,
    i one PRVOBORCE koji su JURISHALI na,
    STARU DEVIZNU SHTEDNJU,
    STANDBENE FONDOVE,
    PENZIONE FONDOVE,
    ZDRAVE I NEZDRAVE DRSHTVENE FIRME,
    i sve OJADILI I DOVELI NA PROSJACHKI SHTAP,
    kako ,
    SINDIKATI,
    POSLODAVCI,
    GRADONACHELNICI iz 21 OPSHTINE,
    i STRANI DONATORI,
    evo punu DECENIJU, grade kao SKADAR NA BOJANU, STANOVE ZA SIROTINJU I PROVJERENE KADROVE,
    po hiljaditi PUT, na RTCG uz BLAGOSLOV SAVJETNIKA INTELEKTUALACA, koji su ZADUZENI,
    da nam LOPATAMA , CIMENTOM I KARIVOLICAMA, PRODAJU MUDA ZA BUBREGE, dok SAVJETNICI; IZ SAVJETA RTCG; KAO BUBREG U LOJU, redovno primaju NADOKNADU za PRELIJEPO OBASSSSSSVLJENI POSAO.

    VUCI SITI, A OVCE NA BROJU,
    dje su INTELEKTUALCI,
    da UZMU LOPATE, pa da hiljade priloga udarnoga DNEVNIKA RTCG, za ukupno 300 izgradjenih stanova, za jednu CIPAN CIJELU DECENIJU,
    RAZOTKRIJU KAO GNUSNU LAZ,
    I HEBANJE U ZDRAVI MOZAK, VECINE GLEDALACA DRZAVNE TELEVIZIJE, KOJU GRADJANI IZDRZAVAJU OD SVOJEGA NOVCA.

    Nije nikakvo CHUDO,
    shto su OBOZAVAOCI, PINKA, CECE, MECE, CICE I PICE,
    POCHELI DA “KOTRLJAJU DRVLJE I KAMENJE”,
    da bi NAROD OPERISA ZDRAVI DIO MOZGA I OBOLIO OD AMNEZIJE,
    pa da ONI IZ AGRESIVNIH VUNJENIH DZEMPERA, sad kamuflirani u ALKAPONEOVO, uzduzno prugasto Chikashko ODIJELO, sa TELECOM GUKOM POD GRKLJAN,
    bljuju LAZI SA RTCG,
    da im TAPSHEMO ZA ZASLUGE ZA MIR I HUMANIZAM,
    jer su STAVILI PUSHKE U SHOSHKE,
    u KUNU SE SOLANI,
    DA NECE NIKAD VISHE JURISHAT NA NASHU DHJECU, DA IH SHILJU NA FRONT.

  22. Ponovo da se prebrojimo says:

    Moracu ponovo da pogledam TV-snimke 90-ih godina ratnih izvjestaca sa Balkana. Imam 43 sata za gledanje tih CNN, BBC, i ostalih TV-stanica. Jednom sam to prije referenduma sve pregledao, interesovalo me KO JE KO, BIO U CRNOJ GORI za vrijeme tih ‘ratova za mir’? Zapamtio sam puno njih iz Crne Gore koji su se kocoperili, guslali, urlikali sa tri podignuta prsta. Sada me interesuje dali ce tu iko biti od ovih KOJI SU UPUTILI I POTPISALI NEKO PISMO HAVELU I ILH. Dali su oni bili protiv Milosevica i Co, vala Bogu?

    Zahvaljujuci (malo) Milu i onome Marovicu, Vi danasnji Intelektualci Crne Gore mozete slobodno da pisete protestna pisma. Nijeste se zivi culi kada je Milosevic “drijesao i vezao” na Balkanu. Cast i ces izuzecima. Lako je sada palamuditi.

  23. Okole says:

    Mila,
    ipak ti cestitam pobjedu,pa ma cija bila. Ne zamjeram ti sto se ne vrtis oko fokusa, nego oko moralnosti sluzenja pseudinimom. Meni strasno odgovara ta lijepa mogucnost koju pruza PCNEN, jer tako sebe cuvam od gadova a koncentrisem se na temu rasprave i jedino nju imam na umu. Nemam namjeru da vrijedjam pa pseudonim ne koristim za sakrivanje. Ako nekoga i pominjem istijema sam to govorio u brk po sto puta.Ako nekoga baza zanima, neka mi javi. Rado cu mu se javit. Zato nema potrebe da im se predstavljam. Bitna je poruka zar ne. Ali sto cemo. Kako rece Kurosava, ne vidimo svi jednako ono u sto svi gledamo. Ko je u pravu? Pa, tu smo da iznosimo. Sto vise misljenja i razlicitosti vise je mogucnosti da saznamo sto je to. Ciao!

  24. Veljko B. Ilic says:

    Procitah nedje kakav je bio latinski nacin promisljanja:”Corrige prarterium, praesene rege, cerne futurum”. Ili po naski: Ispravljaj proslo, upravljaj sadasnjim i gledaj u buducnost”. Predsjednica ILH dr.Sonja Stigelbauer rece: “Moramo veoma odgovorno da se bavimo prosloscu da bismo imali buducnost.” Necu ovoga puta nista dodavati dok dobro ne razmislim. Ne dozvoljavam da drugi razmisljaju za mene.

  25. Ljupka says:

    Bilo je to u jednoj zemlji seljaka na brdovitom Balkanu … sada je 14 sati i 11 minuta i imam samo tu nametnutu misao u glavi… nekada kada sam to slusala plakala, plakala … sada sam bez tuge i bez rijeci. Sta trazim?!

  26. Mila Kasalica says:

    Odg. Okole

    Ali ja se i dalje pitam sta Vam je bila poruka?

    S postovanjem,

  27. Posmatrac says:

    Gospodine Vukovicu,

    Smatram da nemate moralno pravo na ovaj nacin komentarisati saopstenje DPS-a, posebno kada se sjetimo Vasih propagandistickih tekstova koje ste kao strijele razapinjali u srce Liberalnog saveza do zadnjeg dana. Takodje, ste se cistom propagandom borili za danasnji izgled Javnog serivisa TVCG, cime ste ga sveli na najgori u regionu. Otvaranjem spiskova akcionara velikih crnogorskih sistema jasno je da je za to vrijeme vaseg djelovanja kompletna infrastruktura, industrija, turizam i repro-lanac pretocen u dzepove kumova i Djukanovicevih tajkuna. Vase djelovanje u tim godinama, makar i malim dijelom (onolikim koliko i moze doprinijeti covjek Vaseg profila) omogucilo je da se u Crnoj Gori ne stvori drustvo pojedinaca organizovanih i sposobnih za promjenu sistema.

    Ali ne zaboravite – svjetlost koja je unesena sija direktno proporcionalno, zelji kontrolora mraka koji danas to dozvoljavaju upravo ovoliko. Kako u CG tako i svuda u svijetu, pitaju se kontrolori.

    Nego, da Vama to ne govorim, jer Vas smatram jako inteligentnim. Vi dobro znate gdje se cuva “The Stone of Destiny” crnogorske slobode. Ne zaboravite, i djavo je jako inteligentan. Ali ipak mu nesto nedostaje – kreativnost.

  28. Plannco Wallach Senior says:

    dvije stare srpske poslovice:”o Po..bjedniku sve najbolje” and “Po..bjedniku se zubi ne gledaju”.

    gdje je najlakshe pronaci recept za malu, nefunkcionalnu drzavu?

  29. Daliborka Uljarevic says:

    Dusko, sjajan blog!

    Otvaraju se dvije teme, podjednako interesantne i isprepletane: propaganda i njena upotrebe i nagrade.

    Propaganda zna biti mocna, ali, valjda, i ona ima granica… Mozda se te granice najbolje dosezu onda kada ona u punoj mjeri postane parodija istine.
    A ove planirane nagrade su bile upravo izrugivanje istine, izrugivanje nad zrtvama, izrugivanje nad svima onima koji pamte dogadjaje kroz pranje biografija. One su propagandisticko tumacenja istorije. Mila je vec dovoljno elaborirala moguce uzroke takve bolesne potrebe.

    Evo, cini mi se jedine moguce reakcije na saopstenja Rajka Kovacevica:

    Podgorica, 24. maj, 2007.g.

    Demokratska partija socijalista
    Gospodin Rajko KOVAČEVIĆ
    Portparol

    Gospodine Kovačević,

    U vašem saopštenju koje su objavili današnji štampani mediji se, između ostalog, navodi da je grupa intelektualaca svoja pisma trebala poslati i “…ministrima Evropske unije i predsjedniku Ujedinjenih nacija…”.

    Koliko je nama poznato, ne postoje “ministri Evropske unije”, već komesari Evropske komisije, članovi Evropskog parlamenta, članovi Evropskog savjeta itd. Radi vašeg potpunijeg upoznavanja sa relevantnim institucijama EU, dostavljamo vam i primjerak publikacije “Priručnih za Školu evropskih integracija” i ohrabrujemo vas da se u narednom konkursnom roku prijavite za pohađanje ove škole.

    Takodje, ovom prilikom vas obaviještavamo da od svog osnivanja, 1945. godine do danas (24.05.2007.g.) Ujedinjene nacije nijesu imale predsjednika. U sistemu organizacije UN postoje pozicije “Predsjednik Skupštine UN” i “Generalni sekretar UN”. Uvođenje funkcije koju vi pominjete bi zasigurno zahtijevalo i iniciranje reforme sistema Ujedinjenih nacija u organizacionom dijelu.

    Na žalost, ni naše biblioteke ni brojni obrazovni programi koje nudimo ne mogu nadomjestiti ostale nedostatke vašeg današnjeg saopštenja, kao i onog koje ste izdali prije par dana. To, ipak, spada u domen lične kulture, osjećaja za poštovanje ljudskoga dostojanstva i iziskuje doživotno učenje.

    Daliborka Uljarević,
    Izvršna direktorka Centra za građansko obrazovanje (CGO)

    Stevo Muk,
    Izvrši direktor Centra za razvoj nevladinih organizacija (CRNVO)

  30. DuskoV says:

    Posmatracu, Bog s Vama, mora da ste me zamijenili sa nekim drugim Vukovicem. Zaboravim ponesto iz vlastite profesionalne proslosti, ali je nemoguce da se ne sjecam nicega od ovoga sto vi navodite.

    Dobro je sto ima i drugih svjedoka mojih “nedjela” na medijskoj sceni Crne Gore, jer bih se, inace, lose proveo kad biste mi Vi pisali biografiju.

  31. MNE says:

    Posmatrac je, pretpotstavljam, mislio na nekog drugog Vukovica. Mozda na Miska Vukovica?

    Dusko je bio dugogodisnji novinar “Monitora”, lista koji je bio rijedak glas razuma u ratnohuskackom periodu Djukanovica i Marovica. Cinjenica da se medju potpisnicima peticije nalazi nekoliko novinara “Monitora”, odnosno ljudi koji su pisali za “Monitor” (Misko Perovic, Milan Popovic, Esad Kocan, Dusko Vukovic, Milka Tadic-Mijovic…) dovoljno govori o tome da ti ljudi imaju moralno pravo da postave pitanje nagrade o kojoj je ovdje rijec. Jedan dio tih potpisnika su bili medju najglasnijim protivnicima rata u Crnoj Gori. Naravno, uz Slavka Perovica i LSCG, cije uloga u tom periodu ne smije ostati zaboravljena. Naravno, govorim o periodu koji je, kada je rijec o nagradi Djukanovicu i Marovicu, problematican. Odnosno, da budem sasvoim precizan, diskvalifikuje ih kao licnosti koje trebaju dobiti nagradu za mir.

    Naravno, ne sporim njihovu kasniju ulogu u odvajanju Crne Gore od politike Milosevica i kasnije dovela do nezavisnosti Crne Gore. Nije iskljuceno da i neko od potpisnika peticije ima neku mrlju u biografiji, ja to zaista ne znam. Vjerovatno se neka mrlja moze naci i u biografiji Slavka Perovica. Ipak, ne treba smetnuti sa uma da se ne radi o nagradi za mir koju treba da dobije neko od potpisnika peticije, ili Slavko Perovic, pa da sada cesljamo njihove biografije. To se pitanje moze postaviti ako bi neko od njih bio predlozen za neku nagradu. Ovdje se radi o vrlo jasnom pitanju: da li Djukanovic i Marovic zasluzuju da dobiju nagradu za mir, ako se zna da su bili vjerni ratnohuskackoj politici Slobodana Milosevica.

    Upravo je poenta ovog bloga bila u tome da se tema pokusava skrenuti ka nekom drugom pravcu, jer je zaduzenim za propagandu u DPS-u jasno da nemaju sta traziti na onom terenu gdje se treba raspravljati pitanje nagrade za mir. Zato se pokusava govoriti o zaslugama Marovica i Djukanovica, koje ja, u jednom dijelu, ne sporim. Ali to, takodje, nije tema ovdje. Drugi pravac skretanje teme su optuzbe na racun potpisnika peticije (kao da su oni kandidati za nagradu). U tome se ide tako daleko da se potpisnici peticije optuzuju da su bili u “misjim rupama” u vrijeme Milosevica. Kao prvo, to nije tacno, postoji veliki broj dokaza da su najostrije kritike na racun politike Milosevica dolazile upravo od nekih potpisnika peticije. Kao drugo, cak i da su bili u “misjim rupama”, to je ipak, po Crnu Goru i crnogorske interese bilo daleko bolje od onog sto su pocetkom 90-ih radili Djukanovic i Marovic. Zasto Rajko Kovacevic ne komentarise taj period u kojem su Marovic i Djukanovic bili Milosevicevi sledbenici?

    Da se razumijemo, ja vjerujem da Crna Gora nije mogla izbjeci mnoge stvari koje su se desile tih godina. Da Marovic i Djukanovic nijesu pristali da u tom projektu ucestvuju, nasao bi se neko drugi. Mozda najveca odgovornost Djukanovica i Marovica i jeste u tome sto su pristali da budu, ne samo dio, nego na celu jedne ratnohuskacke politike. Jer, bilo je i onih koji na to nijesu pristali (Ljubisa Stankovic, Srdja Darmanovic…). Ako vec jesu ucestvovali u necem sto jeste bila ratnicka politika, a to niko osporiti ne moze, onda oni, jednostavno, ne zasluzuju da dobiju nagradu za mir. Zavrsena prica.

  32. Plannco Wallach Senior says:

    da… nijesu pristali?
    Mile i Sveto su bili najdirektniji igrachi za zlochinachli tim Velika Srbija. aman, kodza bashi…

  33. MNE says:

    Procitah u “Vijestima” novi zaplet oko dodjele nagrade. Ovo se vec pretvorilo u cirkus & sapunicu.

    Vjerujem da su se Sveto i Milo pokajali sto su usli u taj cirkus oko dodjele nagrade. Dovoljno su inteligentni da shvataju da ce od toga imati mnogi vise stete, nego sto mogu imati koristi, sve da nagradu na kraju i dobiju. Mogli su bez ovog tog cirkusa, ma kako im bilo stalo do nagrada i “pranja biografije”. Ovaj izraz bi mogao da malo obradi Balsa Brkovic u svojoj subotnjoj kolumni (ako vec nije).

    Procitah i na PCNEN pismo upuceno Rajku Kovacevicu. Kakva blamaza…Ponajvise za DPS. Postaviti takvu neznalicu na mjesto potparola?

    PS

    Planco, ti ocigledno nijesi shvatio poentu. A to je da su Sveto i Milo mogli da ne pristanu da budu dio politike koju je sprovodio Milosevic. Akcenat je bio na tome. Jasno je da su oni bili voljni i aktivni akteri te ratnohuskacke politike. Tesko je jednom prosjecnom Crnogorcu da odoli zovu moci i vlasti. Ipak, ima i takvih.

  34. Okole says:

    Pa Mila, evo moje poruke jos jednom.
    Crna Gora je imala i ima nesrecu da pored Milosevicevih sledbenika i drugi politicari i listom takozvani nezavisni intelktualci nijesu bile iskrene, snazne i postene licnosti, koje bi bile i ostale ciste. U mjeri da bi im se vjerovalo. Zato je ovaj mizerni dopis Havelu, jedino dobar sto je pokazao surovu istinu Crnogorskoj javnosti. Istinu da mora sumnjati u sve.
    I dalje srdacno i sa simpatijama

  35. Mirceta says:

    Nasa mila, Mila Kasalica ima fino ime i prezime. Pametna je i hrabra. Zenskoga je roda, cuvajte se ulizice, pozmirepi i prisipetlje. Ne pise vam se dobro. Ona, pa ona Ljupka i Dusko, dusu ce nam ‘izvaditi’, nama dusevno stabilnnim osobama sto zivimo u miroljubivu Crnu Goru. Sta to biva sa njima? Ko njima ‘popi crnu pamet’, pa nas nece da ostave da mirno provedemo ostatak ovog zivota u DPS-ovsku Crnu nasu.

  36. Mila Kasalica says:

    Odg. Okole

    Hvala sto ste mi malo preciznije objasnili premise Vaseg nezadovoljstva porukom intelektualaca, mahom vezanih za Monitor i ostalih iz gradjanskog drustva CG.

    Mislim da nije tema ove blog stranice kvalitet crnogorskog intelektualnog bunta ili pak stavovi vecine intelektualaca u periodu od 1997-2006, odnosno od trenutka kada je neformalno ali ipak masovno odluceno da se nacelno podrzi Djukanovic ako i kada krene u proces sticanja nezavisnosti. Ali, i sa tako jasnim stavom o “cutanju zbog drzave”, kriticnost je samo ublazila ostricu, ali realno nikada nije nestala.

    Ja sa gradjanskog stanovista zelim da prihvatim da se ne slazete sa potezom da se iz CG pise Havelu, ili Gligorovu ili Mesicu ili ovoj gospodji iz Austrije. Medjutim, to je fizibilan pozicija kada tih istih poziva i pritisaka (cak i novcanih kompenzacija) ne bi bilo i sa druge strane. Onda je prostor komparacije i izjednacavanja, bar je vjerujem, sveden na minimum.

    Ako neko drugi pokrene blog o CG intelektualnom javnosti i porukama iste, posebno u gorenavedenom periodu, onda mozemo nas dvoje mozda naci i neke zajednicke premise. Bez namjere da advokatisem, jer to ovim ljudima koji su potpisali ovo pismo ne treba, jedno bih upitala “mozda su i njihove mrlje, ako ih ima u njihovim biografijama, produkt borbe za drzavu”. Nije valjda da je to ekskluzivno pravo samo “nas genijalnih” i “izuzetnih” “mirotvoraca”.

    Na kraju (nadam se da sam ispostovala kratkocu na kojoj ste insistirali), dubokog sam uvjerenja da je ovo pismo korisno buducnosti i razvojnim perspektivama CG.

    S postovanjem,

  37. Okole says:

    Mila, opet Rasomon. Gledamo u isti Blog a mislimo da je neko promasio temu. Ne slazem se da sam to ja. Zasto je ovdje vazno pitanje intelektualaca? Zato sto je tema bloga propaganda. Propaganda zla, propaganda iz materijalnih interesa, propaganda iz politickih interesa, propaganda usmjerena na oblikovanje javnosti. Pa eto, propaganda DPS je sve to. Propaganda grupe intelektualaca je takodje to. Sastav intelektualaca koji pisu Havelu je upravo potvrda toga. To sto tu ima ljudi iz Monitora nije i ne mora biti mjerilo da se grupa intelektualaca javlja zbog dobrobiti i interesa javnosti. Ispricacu Vam jednu pricu iz perioda koji pominjete. Tada je radio za Monitor i bio politicki veoma angazovan sjajan covjek, izuzutno obrazovan i izuzetno posten. To je bio Misko Vukmanovic. Ucestvujuci u procesima u Crnoj Gori on je dosao da zakljucka da treba mijenjati stereotip o Milu Djukanovicu. I usudio se da kaze da treba razmisljati o objedinjavanju demokratiskih napora u Crnoj Gori, i da bi razgovor na tu temu sa Djukanovicem bio dobar potez. Veliki liberalni Vozd je odmah poveo hajku. Misko je prognan, anatemisan, nije mogao biti vise liberal. I ja sam ucestvovao u toj hajci po nalogu velikog liberalnog Vozda. Jer njegova misao je bila neprikosnovena, njegovi stavovi obavezujuci. Onda je doslo vrijeme da veliki liberalni Vozd, potpisuje pakt sa najcrnjim svjetskim zlocincima Milosevicevim sljedbenicima, ali sa Milom ne. Formalni razlog je bio Milo lopove, a stvarni sto Milo nije dava vise love. U grupi intelektualaca potpisnika pisma Havelu ima i takvih. Ja im ne zamjeram. Ono sto mislim da nije u redu jeste da se javljaju kao glas javnosti i u ime toga traze od Havela egzekuciju. I da budem konkretan oko nagrade. Ne slazem se sa njihovom banalnom analizom proteklog perioda u kojem osporavaju pravo Djukanovicu na nagradu. Potpisnici pisma Djukanovicu pripisuju mu ubistvo Bosnjaka, Bukovicu, proglasavaju ga inicijatorom rata za Dubrovnik, zlocinackih pohoda na Hrvatsku i Bosnu… Mislite da je ozbiljno i intelektualno iznositi takve tvrdnje? Moje je misljenje da je jeftino i usmjereno na huskanje javnosti prema Djukanovicu. A pozadina je pritisak iz licnih interesa. Javnost treba da bude medijum za pritisak, Javnost je ovca kako su vise puta izjavljivali neki potpisnici pisma Havelu. I ponovo, obracati se Havelu je svjesna zloupotreba zvanja intelektualac.
    Srdacan pozdrav

  38. posmatrach says:

    Dobra prica!

    proslo je vise od godinu dana od referenduma…tada smo “zacepili nos” i glasali isto kao i “oni”…i izglasali ovu nasu goru crnu…
    nazalost pomaci su uglavnom unazad…sve vise privatna drzava…a nema sloba koji nas ogranicava da sve procvjeta…
    mozda su pomaci to sto prodajemo svoju djedovinu rusima, englezima…pa od tih para fino kupujemo njemacke mercedese i trosimo pare u slovenackim kockarnicama po primorju…pa virtuelno dizemo cijene stanova, te obicni gradjani mogu samo sanjati da ce obezbijediti sebi krov nad glavom…mozda su to pomaci…

    godina je prosla, i dosta su imali vremena da pokazu kako mogu sad samostalno da nam poprave zivote…sad treba svom snagom udariti u masineriju, nebi li uspjeli da je makar uzdrmamo…da se krenu stvari mijenjati…

    najbolje bi bilo da dusko i ostali gradjani koji nisu grijesili i ogrijesili se o zakon i pravdu, dobiju totalnu amneziju…pa zaborave sta su gospoda koja upravljaju nasim zivotima radila prije 15 godina…

    ps. mozda je greska ovih intelektualaca sto se nisu slikali po ratistima sa kalashnjikvima u ruci, pekli volove po palama…ili donosili kuci pune kamijone sa cavtata i konavala…da ste to radili danas nebi dobijali ovakva saopstenja…bili bi im miliji…

  39. Crnjo says:

    Propaganda je odavno postojala. Sve se vise koristi u reklamne svrhe. Moja ‘roba’ je bolja i mnogo kvalitetnija od vase. Moje ideje, ideje i programi moje partije (DPS) su mnogo bolji od vasih. Tu ne treba da se dize nekakva panika, kakvu zeli da predstavi Dusko Vukovic uz pomoc Mile, Ljupke i drugih, koji koriste neku svoju propagandu, i naravno zele da je mi usvojimo. Zeljni ste kavge. Vi ste izgubili osjecaj za ljubav i postovanje. Vi koristite vasu intelengenciju da bi ponizili vase politicke protivnike. Moramo da shvatimo, ni vi ,ni mi, ni oni necemo moci promijeniti proslost. Ako budemo saradjivali jedni sa drugima, mozda mozemo poboljsati sadasnjost i nadati se boljoj buducnosti. Ja sam poceo da sumnjam u vasu iskrenost. Razuvjerite me… itd.

  40. Posmatrac says:

    Ja ipak smatram da bi bilo najbolje da nam gospodin Dusko Vukovic objasni kako je moguce da, bas svi, ali bas svi, CG mediji odbiju da objave prvo pismo koje se sa CG strane pojavilo ovim povodom. Kao sto je to bilo u svim situacijama, tako i ovoga puta. Prvo pismo podrske Bekiri Hasencic uputio je Slavko Perovic, a svi CG mediji listom, odbili da ga objave. Naravno, zajedno sa pcnenom.

    Okidac je ocigledno bio Miodrag Perovic, mentalni guru (covjek za vezu) najveceg broja potpisnika. Inace covjek koji je svojevremeno obecao Predragu Bulatovicu da ce mu u SNP dovesti sve intelektualce, pod uslovom da se Bulatovic i SNP okrenu Crnoj Gori.

    Pismo Slavka Perovica koje su odbili da objave CG mediji je sljedece:

    Poštovana gospođo Hasenčić,

    Kao bivši politički lider Liberalnog Saveza Crne Gore, stranke koja je bila nosilac crnogorskog antiratnog pokreta i koja je prva i najsnažnije osudila, osuđivala i godinama se u nemogućim uslovima stalnih: progona, šikaniranja, proganjanja, hapšenja, prebijanja, zastrašivanja i teroriziranja njenih članova, borila u Crnoj Gori protiv crnogorskog političkog vrha oličenog u Bulatoviću, Đukanoviću i Maroviću i njihovog ratnog huškaštva i punog i potpunog savezništva sa Slobodanom Miloševićem i njegovim glavnim pomagačima, stranke koja je svim srcem i mogućnostima radila na zaštiti Muslimansko – bošnjačkog naroda u Crnoj Gori, i drugih koji su kao i on bili izloženog stravičnoj represiji crnogorskog režima u godinama sramotnog, krvavog i rušilačkog rata, od sveg srca Vam čestitam na izjavama kojima ste se oglasili i potezu koji namjeravate učiniti! To je osnovni moralni dug prema palim žrtvama i poruka živima da se ne izruguju žrtvama. Pred vašim gestom trebali bi da se duboko zastide oni koji su priznanja namjenili, kao i oni koji ih imaju namjeru primiti!

    Slavko Perović

  41. Posmatrac says:

    Vukovic je ipak veliki majstor “Zaborava”. Nezaboravna je naslovnica Monitora “Polece soko i nisko pade”.

    Ipak, danas je Vukovicu potreban “Zaborav” za njegovo duvanje u jedra porodicama okupljenim oko Djukanovica. Kao i obicno, Vukovic, specijalac za prepariranje polupismenih gradjana Crne Gore, nije nista drugo nego vojnik u frontu koji je formirao Miodrag Perovic. Udio koji je CKB na CG trzistu kapitala imala drasticno se smanjuje. Moneti prijeti preuzimanje, Monitor se stampa u sve manjem tirazu, Dukljanska akademija se svela na tri reda KIC-a. Uhvatili su se za ruke, stravljeni da ce im se vratiti njihova politicka aktivnost u godinama podrske Djukanovicu.

    Svaki “Zaborav” Crna Gora ce platiti svojom buducnoscu. I to je univerzalno pravilo. Jednom rijecju – singularitet.

  42. Plannco Wallach Senior says:

    eMNe-ne
    vi ste sasvim fulili i point i akcenat i kontekst. nije tu rijech o pristajanju ili nepristajanju. ljudi su ranije rukoizabrani, obucheni i rukopolozeni za zlochinachki projekt Velika Srbija. tzv. Antibirokratska sa sve akterima produkt KOS-a.

    neko bi moga pomisliti iz vashe Poente da je rijech o taktiziranju demokracki izabranih narodnih predstavnika pred Nasilnikom iz Srbije.

    ipak, rijech je o Paklenoj napravi i njenim sasvim “prirodnim” komponentama.

    eto, samo rekoh. da se zna.
    ja, nemushti posmatrach 90-ih. bash ka vecina vas.

    Salute, svejedno!

  43. posmatrach says:

    posto ovdje ima puno zaboravnih….
    ja bih predlozio dusku da u svojim blogovima objavi po neki svoj clanak sa pocetka 90-etih…

    meni samo jedno nije jasno, fakat je da su milo i sveto i interesne grupe oko njih pomogli obnavljanju CG nezavistnosti…(licno mislim iz svojih interesa, a ne patriotizma)…
    i sta treba sad, da im dizemo spomenike za zivota, da zivimo u privatnoj drzavi par porodica i da cutimo, da gledamo kako se ubijaju ljudi oko nas, a sve to ostaje nerasvijetljeno…

    neka fala…za takvu nezavisnost nismo glasali…

  44. Milovan Vukov Jankovic ,Danska says:

    BASTADUR je preveslao sve ZEDNE PREKO VODE,
    spushtio SIDRO u mirnu LUKU,
    sad NAS grije SUNCE SLOBODE,
    zato ti MILO pruzamo RUKU,
    i molimo, ne UZMI SVE,
    ostavi bar ZEMLJU,
    gologuzom PUKU,
    Milo , dosta je BILO,
    HVALA TI NA PRIGANICE,
    ne gazi nam ti na MUKU,
    ne prelazi sve GRANICE.

  45. DuškoV. says:

    25. May 2007, 13:05
    Ja ipak smatram da bi bilo najbolje da nam gospodin Dusko Vukovic objasni kako je moguce da, bas svi, ali bas svi, CG mediji odbiju da objave prvo pismo koje se sa CG strane pojavilo ovim povodom. Kao sto je to bilo u svim situacijama, tako i ovoga puta. Prvo pismo podrske Bekiri Hasencic uputio je Slavko Perovic, a svi CG mediji listom, odbili da ga objave. Naravno, zajedno sa pcnenom.

    ****
    Ne znam za sve, ali znam da redakcija ovih elektronskih novina nije ni od koga primila pismo o kome je ovdje riječ. Ко hoće da mi vjeruje na riječ, hvala mu, ko neće, da je zdravo i da mu je voda slatka.

  46. DuškoV says:

    25. May 2007, 13:35
    Vukovic je ipak veliki majstor “Zaborava”. Nezaboravna je naslovnica Monitora “Polece soko i nisko pade”.

    Ipak, danas je Vukovicu potreban “Zaborav” za njegovo duvanje u jedra porodicama okupljenim oko Djukanovica. Kao i obicno, Vukovic, specijalac za prepariranje polupismenih gradjana Crne Gore, nije nista drugo nego vojnik u frontu koji je formirao Miodrag Perovic. Udio koji je CKB na CG trzistu kapitala imala drasticno se smanjuje. Moneti prijeti preuzimanje, Monitor se stampa u sve manjem tirazu, Dukljanska akademija se svela na tri reda KIC-a. Uhvatili su se za ruke, stravljeni da ce im se vratiti njihova politicka aktivnost u godinama podrske Djukanovicu.

    Svaki “Zaborav” Crna Gora ce platiti svojom buducnoscu. I to je univerzalno pravilo. Jednom rijecju – singularitet.
    Posmatrac

    ****

    Morali biste me, uvaženi, podsjetiti preciznije o kome se tekstu radi, jer mi naslov ne govori ništa posebno. Moguće da to jeste naslov nekog od mojih tekstova objavljenih u Monitoru, ali mi arhiva nije pri ruci, pa ne mogu da provjerim. Ako ga imape, slobodno ga postujte da vide posjetioci o čemu se radi.

    Meni potreban zaborav? Hm? Bogu hvala da su svi moji javni angažmani arhivirani i da su dostupni, a svako zainteresovani može suditi o tome kome sam i kako duvao u jedra i čiji sam bio vojnik i u čijem frontu. Ne vjerujem da je istoriji baš nešto stalo do mene, ali sam se trudio da djelujem i živim u skladu sa uvjerenjima slobodnog čovjeka i da ljudski nikome ne naudim. Ako sam kome politički naudio svojim tekstovima, to mi je i bila iskrena namjera.

  47. DuškoV says:

    25. May 2007, 13:02
    Propaganda je odavno postojala. Sve se vise koristi u reklamne svrhe. Moja ‘roba’ je bolja i mnogo kvalitetnija od vase. Moje ideje, ideje i programi moje partije (DPS) su mnogo bolji od vasih. Tu ne treba da se dize nekakva panika, kakvu zeli da predstavi Dusko Vukovic uz pomoc Mile, Ljupke i drugih, koji koriste neku svoju propagandu, i naravno zele da je mi usvojimo. Zeljni ste kavge. Vi ste izgubili osjecaj za ljubav i postovanje. Vi koristite vasu intelengenciju da bi ponizili vase politicke protivnike. Moramo da shvatimo, ni vi ,ni mi, ni oni necemo moci promijeniti proslost. Ako budemo saradjivali jedni sa drugima, mozda mozemo poboljsati sadasnjost i nadati se boljoj buducnosti. Ja sam poceo da sumnjam u vasu iskrenost. Razuvjerite me… itd.
    Crnjo

    ****

    Uvaženi, ne želim da vas uvjeravam ni u šta, samo iznosim svoje mišljenje. Ja nemam političkih protivnika, jer se ne nadmećem u političkoj areni. Ima ljudi sa čijom se politikom ne slažem, i na to imam pravo kao građanin. Kao što, kao slobodan čovjek, mogu da volim i poštujem samo one koji to, prema mojem sistemu vrijednosti, zaslužuju. Prošlost ne možemo promijeniti, ali je možemo falifikovati, a to uvijek pokušavaju oni koji u ogledalima prošlosti vide ružniji dio svoga lica. Zalažem se za saradnju, jer društvo ne može da postoji bez nje, ali se bojim da to ne odgovara onima koji treniraju predatorsku verziju kapitalizma u nezavisnoj i medjunarodno priznatoj Crnoj Gori. Iskreno sam uvjeren da politički put gospode Mila Đukanovića i Svetozara Marovića nije popločan mirotvorstvom i humanizmom. To ne znači, naravno, da neki njihovi politički potezi nijesu doprinosili miru i humanizmu.

  48. Labud Dabanović says:

    Đe goć čovjek zaviri po ovim sajtovima sve navalilo na DPS-Mila i Sveta.DPS,Milo,Sveto to smo mi-onih 55%. Prema sebi smo ih izabrali,najbolje što smo imali.Njihov put do vrćanja države je naš put.Kakav goć da je put nije gori od onog sto su nam drugi činjeli kad nam se oduzimalo ime i država.Kakav goć da je Milov,Svetov put-naš je put.Nije baš ponosan put ali opravdava cilj i bolji smo po svakoj mjeri od onih 45%-rušitelja svoje države i okolnih susjeda.Ružno je što se činjelo ali Crnogorci nijesu tome doprinosili ništa više od drugih susjeda.Zločini su zločini i imam pijatet,sućut i sažaljenja prema takvim žrtvama.Ali mi je krivo što drugi nemaju pijatet prema žrtvama mojih Crnogoraca,koje su trajali od 1916-40ih.Čemu toliko suza za ove današnje,jesu li vrjedniji od onih mojih i ko ima pravo da ih dijeli i daje im procente pijateta,sućuti i sažaljenja?
    Svi naši-Crnogorski Gospodari,ka i svi vladari drugih država,imali su ponekad neljucke stavove i ponašanje.Za njima se išlo,kakvi goć da su bez plate i nadoknade kad je država u pitanje.Pa mi ovi danas iz onih 55% procenata za državu,što krive DPS,Mila,Sveta,pokažuju da su radi para,stolice to radili.Nek se peru i distanciraju,baš me briga,ali je kurvarski i nepravo da iz toga danas sebe prišivaju neku ljuckost i patriotizam.
    Za one 45% i njihovim vođama što su ćeli da destragaju svoju državu,ne trebam zboriti.Njihov naum i cilj najviše zbori o njima.
    Svaka država je dobra onoliko koliko i njeni građani.Ako mi-građani budemo bolji i drđava će biti bolja.Ne pravi država narod nego narod državu.Zato ostavimo se kukumačenja i prebačivanje na druge i na Mila i Sveta.Što je bilo-bilo je.Svi moramo ljucki priznati da je bilo grešaka i da su nase svih građana Crne Gore.Trudimo se da to isprvimo što prije mognemo ne pravdajući se na tuđi račun.
    Živjeli!

  49. Plannco Wallach Senior says:

    shteta je da su Moma zaobishli. i on se svojski trudio.

  50. posmatrach posmatracha says:

    “Ja ipak smatram da bi bilo najbolje da nam gospodin Dusko Vukovic objasni kako je moguce da, bas svi, ali bas svi, CG mediji odbiju da objave prvo pismo koje se sa CG strane pojavilo ovim povodom. Kao sto je to bilo u svim situacijama, tako i ovoga puta. Prvo pismo podrske Bekiri Hasencic uputio je Slavko Perovic, a svi CG mediji listom, odbili da ga objave. Naravno, zajedno sa pcnenom.

    Okidac je ocigledno bio Miodrag Perovic, mentalni guru (covjek za vezu) najveceg broja potpisnika. Inace covjek koji je svojevremeno obecao Predragu Bulatovicu da ce mu u SNP dovesti sve intelektualce, pod uslovom da se Bulatovic i SNP okrenu Crnoj Gori.

    Pismo Slavka Perovica koje su odbili da objave CG mediji je sljedece:

    Poštovana gospođo Hasenčić,

    Kao bivši politički lider Liberalnog Saveza Crne Gore, stranke koja je bila nosilac crnogorskog antiratnog pokreta i koja je prva i najsnažnije osudila, osuđivala i godinama se u nemogućim uslovima stalnih: progona, šikaniranja, proganjanja, hapšenja, prebijanja, zastrašivanja i teroriziranja njenih članova, borila u Crnoj Gori protiv crnogorskog političkog vrha oličenog u Bulatoviću, Đukanoviću i Maroviću i njihovog ratnog huškaštva i punog i potpunog savezništva sa Slobodanom Miloševićem i njegovim glavnim pomagačima, stranke koja je svim srcem i mogućnostima radila na zaštiti Muslimansko – bošnjačkog naroda u Crnoj Gori, i drugih koji su kao i on bili izloženog stravičnoj represiji crnogorskog režima u godinama sramotnog, krvavog i rušilačkog rata, od sveg srca Vam čestitam na izjavama kojima ste se oglasili i potezu koji namjeravate učiniti! To je osnovni moralni dug prema palim žrtvama i poruka živima da se ne izruguju žrtvama. Pred vašim gestom trebali bi da se duboko zastide oni koji su priznanja namjenili, kao i oni koji ih imaju namjeru primiti!
    Slavko Perović

    Posmatrac ”

    Dragi Posmatrachu, ne sluzzite se propagandom, pismo S. Perovicha Bakiri Hasechic objavile su Vijesti 31 januara, pa Vam propade teza.

    31.01.2007
    POLITIKA
    SLAVKO PEROVIĆ O DODJELI PRIZNANJA SARAJEVSKE “LIGE HUMANISTA” ĐUKANOVIĆU I MAROVIĆU

    Da se stidii ko daje i ko prima

    Podgorica – Bivši predsjednik Liberalnog saveza Crne Gore Slavko Perović ocijenio je juče da Internacionalna liga humanista i poslanici Milo Đukanović i Svetozar Marović treba da se “duboko zastide” zbog dodjele visokih priznanja ove sarajevske NVO dvojici bivših državnih funkcionera.
    ILH je u decembru objavio da će Đukanović u maju u Budvi dobiti “Zlatnu povelju mira sa plaketom i zlatnom značkom” za 2006, a Marović titulu prvog “Počasnog ambasadora mira za zemlje jugoistočne Evrope”.
    Perović je Bakiri Hasečić, predsjednici bosansko-hercegovačkog Udruženja žena žrtava rata, “od srca” čestitao na odluci da se u odrekne nagrade “Humanista godine” koju je ranije dobila od ILH zbog dodjeljivanja priznanja bivšem premijeru Đukanoviću i bivšem predsjedniku Maroviću.
    “Pred Vašim gestom trebalo bi da se duboko zastide oni koji su priznanja namijenili, kao i oni koji ih imaju namjeru primiti”, kaže se u otvorenom pismu Perovića Hasečićevoj, koje je dostavljeno “Vijestima”
    Hasečićeva je najavila da će u znak protesta svoju nagradu javno pocijepati prilikom uručivanja priznanja Đukanoviću i Maroviću jer su oni “sa svojim falangama učestvovali u agresiji na BiH” početkom devedesetih.
    “Kao bivši politički lider LS CG, stranke koja je bila nosilac crnogorskog antiratnog pokreta i koja je prva i najsnažnije osudila, osuđivala i godinama se u nemogućim uslovima stalnih progona, šikaniranja, proganjanja, hapšenja, prebijanja, zastrašivanja i teroriziranja njenih članova, borila u Crnoj Gori protiv crnogorskog političkog vrha oličenog u (Momiru) Bulatoviću, Đukanoviću i Maroviću i njihovog ratnog huškaštva i punog i potpunog savezništva sa Slobodanom Miloševićem i njegovim glavnim pomagačima, stranke koja je svim srcem i mogućnostima radila na zaštiti muslimansko-bošnjačkog naroda u Crnoj Gori i drugih koji su kao i on bili izloženi stravičnoj represiji crnogorskog režima u godinama sramotnog, krvavog i rušilačkog rata, od sveg srca Vam čestitam na izjavama kojima ste se oglasili i potezu koji namjeravate učiniti! To je osnovni moralni dug prema palim žrtvama i poruka živima da se ne izruguju žrtvama”, poručio je Perović.
    Predstavnik ILH-a Mehmed Spaho rekao je u decembru da će Marović i Đukanović dobiti priznanja jer su dali “veliki doprinos u razvoju demokratičnosti u regionu” u 2006.
    Zbog odluke o dodjeli priznanja Đukanoviću i Maroviću, iz članstva Internacionalne lige humanista istupio je i profesor Univerziteta Crne Gore Milan Popović.

    N.R.

  51. Milovan Vukov Jankovic ,Danska says:

    Dr Vjera Begović Radović, Željko Ivanović, dr Svetozar Jovićević, Esad Kočan, Veseljko Koprivica, Ljubomirka Ljupka Kovačević, Stevo Muk, Snežana Nikčević, Andrej Nikolaidis, Milika Pavlović, dr Miodrag Perović, dr Milan Popović, Aida Petrović, Milka Tadić Mijović, Daliborka Uljarević, dr Nebojša Vučinić, dr Ilija Vujošević, Dragoljub Duško Vuković i Aleksandar Saša Zeković, poslali su juče pismo i premijeru i potpredsjedniku DPS-a Željku Šturanoviću sa pitanjem da li saopštenje njegove partije Ńdoprinosi prihvatanju i istinskom zaživljavanju u Crnoj Gori temeljnih principa na kojima danas počiva EU: sloboda, demokratija, vladavina prava, poštovanje ljudskih prava i osnovnih sloboda”.

    Svaki chovjek pojedinac,
    ima SAVJEST koja ga prati u STOPU i nagriza za svako NEDJELO i sramotu, koju chesto puta svaljuje i na SVOJE NAJMILIJE.

    Tako i DRZAVE imaju SVOJE INTELEKTUALCE, koji se ne MIRE SA ZLOCHINOM I SRAMOTOM, nego PREISPITUJU PUT KOJIM SMO PROSHLI, i zale i liju suze za NEVINE ZRTVE BEZOBZIRNIH VLASTODRZACA, koji ZURE DA ZABORAVE PROSHLOST, pa se ona PONAVLJA, BJELASHIMA; ZELENASHIMA; CHETNICIMA; PARTIZANIMA; MILOVCIMA I MOMIROVCIMA, jer se NIKA U ISTORIJI CRNE GORE, ODGOVORNI NIJESU POZVANI NA ODGOVORNOST, UVIJEK SMO DJUBRE; SKLANJALI POD TEPIH I PLANINARILI PO NEVINIM ZRTVAMA I NJIHOVIM HUMKAMA, PA NAM POPOVI I LOPOVI POCHNU VADITI ZRTVE, KOJE SU LEZALE DECENIJAMA POD ZEMLJOM; I NOSATI PO SHUMAMA I GORAMA NASHE ZEMLJE PONOSNE,
    PA JOVO PONOVO U LJUTI BOJ,
    NA PRVOGA KOMSHIJU.

    OVIM LJUDIMA SE KLANJAM DO ZEMLJE,
    vi ste nasha SAVJEST,
    koja ce nagristi svakog pojedinca, da preispita SAMOGA SEBE, svakome ce prinijeti ZRCALO PRED SURLU, da vidi samoga SEBE,
    da se POGLEDA, KAKO JE LIJEP,
    i kako je JUNACHKI CUTA,
    i prije dvije DECENIJE I DAN DANAS,
    VI KOJI STE STOJALI NA PROMAJU ; SAMI “SIRCI” BEZ IDJE IKOGA , pochetkom devedesetih, i DANAS KAD NIJESTE SAMI,
    ste PONOS ONE CRNE GORE, dje ce biti podjele, samo na LJUDE I NELJUDE.

  52. salvador says:

    Jos jedan prilog propagandy by MDJ

    “Ustaške formacije najdirektnije ugrožavaju živote gradana Crne Gore.”

    Milo Djukanovic
    3. oktobar 1991.

  53. Okole says:

    O propagandi po Duskovoj semi
    1.Selektivno koriste neke široko rasprostranjene priče
    Selektivnost==Siroko rasprostranjena prica iz pisma grupe intelektualaca je:Milo je ubica. Milo je ubio Bosnjanke koje su utekli od Radovana. Milo je spalio Bukovicu i etnicki je ocistio. Milo je proganjao neistomisljenike i borce za mir.Milo je predvodio vojsku na Dubrovnik. Fakat-Milo je bio premijer u periodu kad su se dogadjale ove price.

    2.Koriste nepotpune činjenice ili nepotpun istorijski kontekst
    Nepotpunostot==Ne pominje se strasni Srpski lanac i stravicne stpske bukagije.Toga perioda i odavno prije toga. Nedje izblijedjelo pominje se JNA, ali ne kao ponosna Srpska vojska.Jedan od potpisnika pisma bio je direktni ucesnik Hercegovacko-Dubrovackog ratista. Napisao je i knjigu o tome. Grozote. U knjizi ne pominje ni jedno ime svojih kolega ratnika. Nije smio od gologa straha. Ni slucajno. Knjigu je prodava ka borac protiv rata,borac za mir, da bi osvijetlio zlocin i da bi prezivio.Kupovali su je naravno borci za mir.Nesto je i zaradio. Nije objasnio razloge svojega odaziva ratnom pozivu.Nije htjeo da svjedoci na poziv suda u Hagu,koji je njegovu knjigu smatrao izvanrednim dokazom zlocina Srpskog zlocina. Od gologa straha. Ne pominje se u pismu na primjer ni pogibija generala Krsta Djurovica(Crnogorac), koji je otvoreno bio protiv napada na Dubrovnik. Helikopter sa njim i posadom srusen je ne zna se ko, a samo je srpska vojska(intelektualci kazu JNA i gradjani Crne Gore)bila u pljacki na aerodrome Cilipi. Istorijski konekst u pismu intelektualaca je potpuno izbjegnut. Tako Crnogorski Srbi u pismu ne dobijaju svoje mjesto i zavidno visoku ulogu u zlocinu i opstoj atmosferi toga vremena. Nije pomenut zlocin u Strpcima, iako je iz tog perioda. U Strpcima je apsolutno cista uloga Srpskog faktora pa ga nije uputno pominjati u pismu radi sagledavanja potpune atmosfere koja je dominirala Crnom Gorom. Radi te atmosfere da napomenem muk nekoliko stotina putnika izaslih iz beogradskog voza u Podgorici. Nidje niko od putnika i sluzbenika zeljeznice da alarmira policiju,javnost.Strah od srpskog celicnog zagrljaja bio je preovladavajuci.Jos jedan snazan faktor zlocina uopste u Crnoj Gori iz tog perioda nije pomenut u pismu crnogorskih intelektualaca. Srpska pravoslavna crkva sa srpskom legendom I najcjenjenijim covjekom Crne Gore po javnom mnjenu Crne Gore Ristom Radovicem,je bila dominantan cionioc u oblikovanju javnosti i zbivanja u Crnoj Gori. Nepotpunoscu sadrzaja pisma zasjencena je tadasnja stvarnost Crne Gore. Na vidjelo Havelu ostao je Milo.

    3.Pojačavaju razloge i motive koji djeluju kao prijetnja pojedincima ili grupama
    Pojacavanje== Proganjanjaju se neistomisljenici I borci za mir. Kratkom recenicom intelektualci iz pisma Havelu pojacavaju svoju ulogu i patnje iz tog perioda. Svi znamo za cuvenu bombu na krov kuce dje je bio Monitor. Mozda nije bila bomba nego klas dinamita kojim su Crnogorski Srbi toga vremena rukovali ka i izgriskom jabuke ili dunje. Tresle su se kuce po Podgorici i Bukovici i cijeloj Crnoj Gori na svaku pobjedu stravicne Srpske armade ka naprimjer kod Plata, Kupara, Cepikuca I ostalih opjevanih bojeva. Monitor i Misko Perovic u to vrijeme su uvozili stamparije od medjunarodne pomoci, recimo iz Pariza. Ogromne sklopocije masina prelazile su granicu, putovale Crnom Gorom. Ne zaustavi ih Milo.Ne zaplijeni ih Milo.Napravi se stamparija. Monitor bas nije stedio Mila. Iz Monitora izrastose Vijesti. Vijesti su prvo bile ProMilove.Malo su ga stedjele, Malo nijesu. Kad im je ukinuo apanazu, drvlje i kamenje na Mila Od tada ga, oni ne mogu vidjet ocima. Nesto ne mogu da se hetim da je recimo Zeljko Ivanovic proganjan, maltretiran . A bas je bio bezocan.. Veliki liberalni Vozd nam je primjerom vazda pokaziva kako treba napadat Mila. Milo lopove,Milo lopove, Milo fasisto, Milo ubico vikali smo iz bijelih grla pred Skupstinom, pred Televizijom, trgovima sirom Crne Gore. Ako ima DB a ima, mojih slika dje se iz mozga derinjam imaju za vjecnu uspomenu, nedje u te dosijee. Ne, nijesam bio proganjan,zatvaran,maltretiran. Ni ja, ni ostali zagovornici mira I pravde, ucesnici velikija mitinga slobode crnogorskog naroda. Istina premlaceni su i muceni stravicno Muslimani iz Berana, Plava, Bijelog Polja. Najstrasnije muke. Ne nijesu muceni zato sto su bili borci za istinu i borci za mir. Izlozeni su torturi zato sto su bili Muslimani. Mucila ih je policija. Zna se da je i crnogorska policija toga vremena bila Srpska skoro u cjelini. Kad je Misko bjeza iz Crne Gore da spasava glavu, nije bjeza od Mila nego od sudova Srpske vojske. Kad je Jevrem Brkovic bjeza da sacuva glavu, bjeza je od ostrascenih Srba u crnogorskoj policiji, rijesenih da mu prerezu pogani jezik. Spasila ga je anonimna dojava iz te iste policije. Jevrem je bio bistar pa je poruku shvatio ozbiljno I munjevito strugnuo uz pomoc anonimaca iz policije. Da se ne duzi prica. Bilo je progona, ali se zna od koga su dolazili. Kategorican sam ako ocemo pravdu i pouku. Od Mila nijesu.Je li se bar pita? Intelektualci iz pisma Havelu ne daju mogucnost da se on pita isto ka ja. A jes bio on premijer. Ja nijesam. Da jesam pita bi se isto ka i Milo.
    3. Sužavaju izbor izvora koji obezbjeđuju uvid u situaciju
    Suzavanje== Intelektualci potpisnici pisma Havelu su izbor izbor izvora sveli na sebe I svojih par recenica, u koje Havel mora povjerovat jer ih pisu oni. A tu je neizbjezni borac za srpski mir za srpsku istinu I I srpsku pravdu, gospodja Snezana Nikcevic. Istina o njenoj ulozi na Dubrovackom ratistu stvarno nije rasvijetljena, vrlo je suzena, a potpisnici pisma iz Vijesti nikada nijesu pokusali da je malo prosire. Obrnuto, stalno su je suzavali.
    4.Demonizuju protivnike na način da se ne daje potpuna slika šta nije dobro.
    Demonizacija==Ovdje nema sto da se kaze kad se cita pismo Havelu crnogorskih intelektualaca. Pismo je jasno ka dan. Milo demone jedan! Mi smo cisti kao sunce, I samim tim Havele, kad vec cijenimo tvoje djelo, nema da sumnjas u to I moras donijet odluku kako ti kazemo.Ili neces biti vise Havel.
    5.Sužavaju fokus rasprave, pri čemu se često procjene prave na osnovu mišljenja koje je formirano unutar toga suženog okvira.
    Suzavanje==I ovdje nema sto da se doda pismu crnogorskih intelektualaca. Usko,uze,najuze. Samo sto se onda u pogon stavlja masinerija Vijesti. Zadatak je pismo pretociti u misljenje javnosti. I sto onda. Pa nista. Gotovo. Propaganda je zavrsena. Djeluje. Odjebi narode ako zelis da zakljucis dje je istina,za tvoje dobro, radi pravde. Mi intelktualci iz pisma Havelusmo javnost.

    Srdacan pozdrav intelektualnoj javnosti i uopste javnosti Crne Gore.

  54. Posmatrac says:

    U pravu ste. Izvinjavam se da pismo Slavka Perovica nije objavljeno. Zamijenio sam sa Otvorenim pismom koje je uputio Jevremu Brkovicu nakon Brkoviceve pisanije u Vijestima kada su objavljene njegove dnevnicke zabiljeske.

    Jos jednom se izvinjavam.

  55. salvador says:

    E, Okole i svi vi drugi dobro placeni ili dobrovoljno angazovani propandisti DPS i njegovih “humanih” vodja koji pokusavate stalno da farbate istoriju, oni inteligentniji malo suptilnije kroz relativiziranje cinjenica i okolnosti, a oni bezobrazniji kroz vrijedjanje na licnoj osnovi svih neistomisljenika: DZABA VAM!!!
    Jasno je sta je cija odgovornost, zasluga i krivica.

    Djukanovic i Marovic su bili Milosevicevi saveznici (i dobro ispravi Balsa prof. Greba, ne publice nego terijeri, vucjaci, rotvajleri) do 1997.
    Djukanovic i Marovic su vodili “rat za mir” i smatrali da je “Slobodan Milosevic nesto najbolje sto se moglo desiti Jugoslaviji…”, bili “ponosni” sto mogu biti “rame uz rame sa njim”
    Djukanovic i Marovic su isporucili 92 Muslimana/Bosnjaka vojski Radovana Karadzica a ne vojsci BiH kako pokusava nemusto objasniti gospodin Miras Radovic, ministar pravde (o, tuzne ironije)! Nijesu “humanisti” imali vremena juce da dodju ni na komeraciju!
    Djukanovic i Marovic su etnicki cistili selo Bukovica, jer nijesu nista uradili da se taj zlocin sprijeci a mogli su.
    Djukanovic i Marovic se i dalje izruguju zrtvama svoje politike i kroz ove nagrade!!!
    Djukanovic i Marovic i dalje koriste sve mehanizme koji su im na raspolaganju (a jasno je, da im je sve na raspolaganju) da diskredituju svoje neistomisljenike
    itd…..

    A, CG intelektualci su zaista krivi.
    Krivi su sto se usudjuju pamtiti dogadjaje i prije 1997.
    Krivi su i sto o tome javno govore.
    Krivi su i sto pisu o tajkunizaciji CG, o krsenju ljudskih prava, o pritiscima na medije, o tome ko javno a ko iz neke druge pozicije upravlja drzavom.
    Krivi su sto pokusavaju otpoceti istinski proces suocavanja sa prosloscu da bi stvorili zdravu buducnost.
    Krivi su sto misle valjda da je ta demokratija vaznija od drzave.
    Krivi su i sto stvari zovu pravim imenima.

    I, sta jos mozemo dodati krivcima, zasluznima, odgovornima…???

  56. Milovan Vukov Jankovic ,Danska says:

    Kad su ovi iz DPSa,
    toliko zasluzni SHTO SU SPASILI ZIVOT,
    MISHKU, JEVREMU, MONITORU I VIJESTIMA,
    zashto ne PODIGNU TEPIH,
    i to DJUBRE IZNESU IZ CRNE GORE, da drugima ne PEREMO KRVAVE RUKE, KRV JE LJUDSKA RANA NAOPAKA, ONA POCHNE ; NA NOS DA NAM SKACHE,
    ZATO JUNACHE OKOLE,
    NE OKOLISHAJ, NEGO IZVEDI KRIVCE PRED OVOZEMALJSKI SUD; DA IM PLJUNEMO U LICE; AKO SE DOKAZE KRIVICA; UMJESTO SHTO PRODUZAVATE RADNI VIJEK, VASHIH SUDIJA NA HILJADU GODINA; A VASHIH TUZIOCA NA DVIJE ILJADE,
    DA NAM VJECHNO OSTANETE “SVIJETLOGA OBRAZA”.

  57. DuškoV says:

    26. May 2007, 12:35
    O propagandi po Duskovoj semi
    1.Selektivno koriste neke široko rasprostranjene priče
    Selektivnost==Siroko rasprostranjena prica iz pisma grupe intelektualaca je:Milo je ubica. Milo je ubio Bosnjanke koje su utekli od Radovana. Milo je spalio Bukovicu i etnicki je ocistio. Milo je proganjao neistomisljenike i borce za mir.Milo je predvodio vojsku na Dubrovnik. Fakat-Milo je bio premijer u periodu kad su se dogadjale ove price….

    ****

    Uvaženi, volio bih da navedete nekoliko razloga zbog kojih mislite da su u Milo Đukanović zaslužili da budu nagrađeni za mirotvorstvo i humanizam. Onda o tome možemo da razgovaramo. Ako želite, naravno.

  58. DuskoV says:

    …pardon, ispustih omaškom Svetozara Marovića…

  59. Okole says:

    Dusko,
    zasto sam ti stalno nejasan? Ti nijesi postavio temu bloga “Zasluzuje li Milo nagradu?” nego propagandisticki rastvor. Ja sam pisao o propagandistickom rastvoru, tacno po semi koju si ti dao. I iznio svoje misljenje. Jebe mi se za nagradu Milu, Havelu, Kucanu, Gligorovu. Jebe mi se ko daje nagrade. Jebe mi se za nagrade uopste. I sam sam dobitnik jedne pa recimo jake nagrade, koju sam na uzas onih koji su mi je dali pocijepao pred njima. Jer ja sam mislio da mi je daju zato sto sam je zasluzio. Oni su mi je dali da bi oni ispali dobri. Ja sam bio samo sredstvo propagande njihove mudrosti i velicine. Jos jednu nagradu, najvecu u Crnoj Gori, novcani iznos, poklonio sam gradskoj biblioteci u Podgorici. Zahvalili su mi se tako sto mi je direktor,kao najvecu cast, poklonio knjigu srpskog pravednika i novopecenog srpskog sveca Nikolaja Velimirovica.Ima i posveta i pecat naravno. Tu sam zanijemio. O nagradama i nagradjenima kao vidu gadluka politicara daj posebnu temu. Ti si dao temu o propagandi i kako se koristi za zloupotrebu javnosti. Jesam li ja nesto i sto falio u onom sto sam napisao? Jesam li bio uvredljiv? Pa ovdje je mjesto za suceljavaje misljenja. Ovdje nije valjda sudnica slobodnom misljenju, u sto je pretvaraju malo gore umnjaci. Nadam se da smo se razumjeli oko nagrada. I molim te, moje ti, ne shvati pogresno. To sto ja tebe ne oslovljavam sa uvazeni, je zato sto te zaista poznajem i cijenim.Kroz tvoj rad.Nijesam imao cast da se i licno upoznamo. Ti mene vjerovatno ne poznajes,mozda kroz maglu. Iz plejade sam anonimusa koji su se zbog pravde, istine i dobra ljudi lomili po trgovima. Ali nijesam to radio zato sto sam avetinja, kao sto misle veliki liberalni Vozd,pa Misko,te Zeljko, Jevrem …. Radio sam to iz prostog ljudskog osjecaja za pravdu i zrtve.

    P.S. Bas sam se izreklamira. Ti si kriv naravno!
    Inace, ja sam iscrpio ovu temu.Bio sam preopsiran.Ona je kriva naravno. Mnogo je suptilna. Mislim tema. Srdacan pozdrav do slijedeceg bloga.Mozda.

  60. DuškoV says:

    Volio bih da Vas oslovim imenom, ali mi nijeste pružili tu priliku. Nemam ništa protiv Vašeg Ti i volio bih da ste neko od onih ljudi koje lično znam. Nemam šta da Vam zamjerim, ali ste vi otvorili obilje tema i uglova, a ja sam htio da Vas vratim na početak ove priče, u koju sam se blogom uključio nakon prvog saopštenja Službe za odnose sa javnošću DPS.

  61. PWS says:

    propagandni muckurish… mutljag…

  62. Labud says:

    Niđe ne nađoh da neko optužvao i krivio Srbiju i njene vođe,koje su tadar bile,što je Stambol činio i što su isporucivali neprijatelje Stambola.
    Pa niko nije krivio ni Hrvacku,Sloveniju,BiH i njihove vođe,koje su tadar bile,za ono što je Beč činio i što su im se isporučivali Bečki neprijatelji.Pa po kakvom je to danas umu i zakonu da su Crna Gora i njene vođe krivi što je Beograd činio i što su isporučivani neprijatelji Beograda?
    Ako se stvarno želi neko kazniti za učinjena zla udara se u centar-izvor tog zla.A ono što su pojedinci činjeli bez zapovjesti centra-naredbi,a zna se za njih,daju se lokalnim sudovima.Bez obzira kakva je danas Crna Gora,Milo i Sveto,kad su se ta zla činjela,bio im je tutor Beograd ka onima Beč i Stambol.Sve ove današnje optužbe na račun Crne Gore,Mila i Sveta su diskriminacija a ne demokratija.

  63. Free says:

    Trazi, trazi, pa ces naci, o Labude, veliki tragacu!

  64. PWS says:

    polece labud i nisko pade.

  65. FIKO says:

    PWS
    budalcino

  66. PWS says:

    jel’ to najbolje shto si moga iscijediti iz sive mase bez vijuga?

  67. Labud says:

    Više ste svakom dojadili kemečeći ođen.Praveći se veći humanisti i patroti na račun drugih,u ovom slučaju Mila i Sveta.Đe su ta vaša,tako pametnih,djela?Samo prdanja da bi lampu na kilometar utulili.
    Milo i Sveto su ostavili istorijsko djelo.To vas muči ‘poganii izrodi,tako li se služi otačanstvu’.
    Crnogorci su priznali svoja nedjela no drugi nijesu prema Crnogorcima koja su i viša i teža.
    Da ste ljudi patriote i humanisti kako se prestavljate i kukate za ‘dobro’ države, prvo bi protestvovali protiv državnih neprijatelja- legalnih partija i njihovih vodja koji se qurče po parlametu i medijima.Poslije je lako rješavati o bilo čijim biografijama i vašim doprinosima.
    Najmanje me briga za moje nisko i visoko lećenje ali nikad neću past u društvo žaba i ljigavaca.Znate li onu ‘nema drveta bez grane ni čovjeka bez mane’ pa se pogledajte u ‘zrcalo’ ili recite čiji ste kad ste tako ponosni patriote i humanisti da vam damo nagrade.

  68. Crnjo says:

    Dusko Vukovicu, kumim te Bogom, Alahom i Budom, u koje jos vjerujem, mici ovaj vas BLOG sa cudnim naslovom. Da li primjecujete, da zamecete kavgu kod miroljubivih gradjana demokratske Crne nase. Mene ste vi, i ovi sto komentarisu, nanijeli dusevne bolove koje cu nositi do kraja moga mucenickog zivota. Ja zelim MIR. Ja se ne bojim proslosti, ja se plasim buducnosti. Ja hocu da zivim, ja hocu da volim i budem voljen. Kada bih vas mrzio, nagradio bih vas sa mrznjom. Ja to necu da radim. Ja vas cijenim, zato vam dajem savjete. Zivjeli!

  69. DPS-ovac says:

    Milo i Sveto,

    su zakon. Vrh su, najbolji.

    Oni jedino jamce sigurnost, stabilnost i prosperitet Crnoj Gori.

    Zivjeli nam Milo Djukanovic i Svetozar Marovic, i nasa nezavisna Crna Gora!!!

  70. FIKO says:

    PWS.
    nije. Mogu jos gore iscijedit.PWS.

  71. Zipp says:

    Da se ja pokusam vratiti na prvobitnu temu-propagadinsticna saopstenja:
    Karaktaristicno iz proslosti, pocetak 90-tih:
    “Kominternovsko-vatkikansko-teheranski placenici”! – ceste kvalifikacije u saopstenjima DPS za sve one koji nijesu podrzavali rat i koji nijesu smatrali da su svi oko nas “ustase, mudzahedini, balije”. Samo bih skrenuo paznju citaocima da sami obrate paznju na logicnost optuzbe “kominternovsko-vatkikansko-teheranski placenici”. Kominterna, zajedno sa Vatikanom a to opet zajedno sa Teheranom!
    Najnovija saopstenja,parafraziram dio:
    “Mi smo demokratska zemlja pa dozvoljavamo i ovakva saopstenja grupe intelektualaca”!
    Uzmimo da njihovo saopstenje(grupe intelektualaca) nema nikakve veze sa istinom. Trebaju li oni ili bilo ko drugi da traze odobrenje od nekog Ministarstva, DPS, ili neke partije da iskazu svoj stav?
    I da ne zamaram daljim elaboracijama saopstenja.
    Sto se tice teme nevezane za temu bloga, a u vezi berezervne podrske velikog broja intelektualaca, pogotovo intelektualaca izvorne suverenisticke orijentacije aktuelnom rezimu od 97 godine, i to je ziva istina(ne ona D.Sukovica). No, sada kada im je Djukanovic javno porucio to sto i je porucio najprije u intervjuu D.Sukovicu, a potom kroz usta svog potparlola povodom aktuelne dodjele ILH nagrada, sada ce nastati ponovna borba. Iz te “borbe” ce se izuzeti onaj dio intelektualaca koji su na ovaj ili onaj nacin iznijeli na trzistu svoj “minuli rad” i stavili ga u sluzbi aktuelnog rezima.

  72. Mila Kasalica says:

    “To sto tu ima ljudi iz Monitora nije i ne mora biti mjerilo da se grupa intelektualaca javlja zbog dobrobiti i interesa javnosti. Ispricacu Vam jednu pricu iz perioda koji pominjete. Tada je radio za Monitor i bio politicki veoma angazovan sjajan covjek, izuzutno obrazovan i izuzetno posten. To je bio Misko Vukmanovic. Ucestvujuci u procesima u Crnoj Gori on je dosao da zakljucka da treba mijenjati stereotip o Milu Djukanovicu. I usudio se da kaze da treba razmisljati o objedinjavanju demokratiskih napora u Crnoj Gori, i da bi razgovor na tu temu sa Djukanovicem bio dobar potez. Veliki liberalni Vozd je odmah poveo hajku. Misko je prognan, anatemisan, nije mogao biti vise liberal. I ja sam ucestvovao u toj hajci po nalogu velikog liberalnog Vozda. Jer njegova misao je bila neprikosnovena, njegovi stavovi obavezujuci. Onda je doslo vrijeme da veliki liberalni Vozd, potpisuje pakt sa najcrnjim svjetskim zlocincima Milosevicevim sljedbenicima, ali sa Milom ne. Formalni razlog je bio Milo lopove, a stvarni sto Milo nije dava vise love.”- Okole

    Bila sam do u detalje upoznata sa ovom “aferom” i znam da Vam sigurno nije bilo lako jer kao politicki operativci naci cete se manje-vise u slicnim situacijama kao i mnogi drugi ljudi koji politiku u CG moraju da kreiraju i sprovode. Ali, da li je ovo tema ove blog stranice? I, Slavku ne dodjeluju nagradu da bi trebali da se preko ovih komentara bavimo “njegovim trgovinama”?

    Ipak, “Monitor” ima svoje ime van biografija i osnivaca i novinara pa prema tome licne nesuglasice posebno sa osnivacem (a ima ih od strane mnogih) ne mogu po mojem iskrenom misljenju da budu / da jesu limit u poimanju i evaluiranju dobrih strana ovog pisma koje jeste dobra akcija civilnog drustva.

    A, vjerujem i dalje da su teme koje Vi pokrecete, ipak dio bloga “Intelektualna scena u CG, povijesne retrospektive i kako dalje?”.

    A, pokoj dusi jednom stvarnom humanisti kao kao sto je bio g-din Vukmanovic. Vratimo se na njegove tekstove o deportaciji iz Bukovice ili pak mnoge druge, pa cemo tek onda shvatiti koliko su danasnji cirkuski ovjencani laureati sve sem humanisti.

    S postovanjem,

  73. Zipp says:

    Postovana Kasalica,
    Svi imaju pravo da iskazu svoj stav ako isti ne vrijedja samu licnost, poziva na vjersku i nacionalnu mrznju, rat… To su neka univerzalna prava. O pokojnom Vukmanovicu, tj. njegovim textovima u “Monitor”-u mislim sve najbolje. Za LSCG mislim da nije bio bezgresan(takvih partija nema) ali ipak mislim da je nesto najmoralnije,najhrabrije i najvizionarskije sto se pojavilo na politickoj sceni CG od 90 naovamo, sa svim svojim greskama, normalno. Onog momenta kada bi LSCG bio na vlasti, bio bih ima najzesci kriticar. Ovako, ostavimo LSCG i drugu opoziciju udarima DPS masinrije, DPS-ovim novinarima i medijima. Sluzbi DB ili ANB kako se sad zovu, Upravi Policije i svim onim sluzbama koje su formirane da stite vladajucu partiju a ne drzavu i gradjane. Udarajuci na opoziciju i to malo slobodnih pojedinaca ili intelektualaca, nazovimo ih kako god hocemo, samo duvamo u jedra rezimu koji ima sve poluge moci. Pomognimo nejakima da bi se suprostavili odvise mocnima koji upravljaju u potpinosti sa svim, cak i nasim golim zivotima. I tu vise nije uopste vazno da li ce npr.crkva biti ovakva ili onakva, jezik ovaj ili onaj, himna, zastava… Cak je i Drzavni satsus, koji je makar za jedan period rijesen, potpuno u drugom planu. Bitna je sustina vlasti, a ona je krimiogena, nepotisticka, korumpirana ciji se centri moci nalaze van istutucija sistema, ako institucije vise uopste postoje osim na papiru.
    Onog trenutka kada svi mediji i novinari na dan ubistva Duska Jovanovica budu prekinuli svoj program i rad, bez obzira da li slagali sa uredjivackom politikom “Dan”-a ili ne i onog trenutka kada svi, cak i Srpska lista stane u trazenju rasvetljavanja slucaja deportovanja BIH izbjeglica, svi prihvatimo neke opsta nacela, tek tada ce se roditi makar nada za sve nas. Ovako kako sada stvari stoje, za nas nade nema.

  74. Posmatrac says:

    Zipp, moras da znas da je Dan drugi put “ubio” Duska Jovanovica.

  75. amerikanac says:

    u crnu goru je najgore sto svi znaju sve o svakomu.dje su bili,sto su radili i sa kim su bili.svi pravimo greske,neko vise neko manje,neke su za oprostit a neke nijesu.kinezi kazu;kada dobar covjek pogrijesi i odma prizna gresku,ostaje i dalje dobar covjek.t oliko prosto receno ali tesko uradit.udruzimo se da vidimo kako da izadjemo iz ovih g….a.

  76. Plannco Wallach Senior says:

    postoje tri Crne gore: srpska Crna-gora, DPS Crna-gora i Slobodna Crna gora, koja pokushava da izroni ispod one dvije.

  77. Mila Kasalica says:

    Odg. Zipp-u

    Nisam imala namjeru da pominjem lidere humanistickog i antiratnog pokreta u CG, sa pocetka 90-tih. Odgovarala sam jednom drugom blogeru.

    A oko karaktera vlasti u CG danas, i neprofesionalnosti esencijalnih sluzbi vlasti, sluzbi bezbjednosti, saglasna sam. Tu ni prociscenje ne bi dalo rezultata, jer i svi seminari i edukacija koju prodju i unaprijede individualne kvalitete u operacionalizaciji ih uvijek suoci sa dva pravca donosenja krajnjeg zakljucka: “Odbrana lika i djela” ili “Interes drzave i gradjana”. Uvijek se zauzme pozicija prvog pravca i vjerujem da bi ozbiljni analiticari bezbjedonosnih struktura bar trebali biti svjesni crnogorskog drzavnog i administrativnog nedostatka u ovoj sferi.

    A, DPS i sluzbina propaganda je ipak izvojevala “Pirovu pobjedu” sinoc u Becicima. Nadam se da znaju sta znaci ovaj izraz, jer su oko UN i EU-a bas dezinformisani.

    “Glavasi” su dobili plakete uz govore koji nisu imali hrabrosti da budu ni propagandisticki- samo nekvalitetno pravdanje i likovanje o trosku gradjana CG.

    S postovanjem,

  78. Marko Jaukovic says:

    Tesko je ostati u okvirima teme koju je Dusko “zadao” sjajnim skolskim primjerom, koji se, nazalost, “tice i njega samog”. Citajuci ga, osjetih onu gorcinu u ustima koju je Mila spomenula na pocetku.

    Za propagandu je potrebno imati i ciljnu grupu. Mislim da je sasvim jasno da za ovakvu propagandu DPS ima svoju bezpogovornu publiku (bez ulazenja u to ko je sve i zbog cega cini). Za takav auditorijum i formiranje njegovog misljenja, nazalost, nije potrebno veliko umijece – dovoljno je izbaciti saopstenje. Dobro je kada znas da ne mozes, nisi i ne umijes biti dio njihove ciljne grupe.

    Kasno se ukljucih ali, evo, da prikacim nesto – pokusavajuci da ostanem u okviru teme.

    Skocih do Wikipedije da vidim sto pise pod “Propaganda” i kaze sledece:

    “Naučnik Stenli Kaningem pronašao je preko stotinu definicija – i došao do zaključka da u medijskom društvu skoro da nema razlike između propagande i informacije. Po njegovom mišljenju, propaganda je pojam koji se temelji na osećanjima i u svojoj je suštini „neetičan”.
    Granice između spin-doktoringa, političkog marketinga i propagande nikada nisu precizno povučene. „Laž, nažalost, jeste jedno od oruđa politike”, kaže Hajner Gajsler. „Ali, granica se prelazi u trenutku kada se okleveta drugi.” (cini mi se poznato)

    Propaganda je odgovor na jedan od egzistencijalnih temeljnih problema svakog čoveka: šta da učinim da drugi misle onako kako ja želim? (ono o cemu sam pricao gore)


    Kako su se ranije odsecali neposlušni jezici, nakon Francuske revolucije cilj je postao da se oni ukrote. Sa prosvetiteljstvom rasla je potreba za ujednačavanjem javnog mnjenja.

    Po okončanju drugog svetskog rata „propaganda” nije bila reč sa negativnim konotacijama. Godine 1953. Konrad Adenauer je ozbiljno razmišljao o osnivanju ministarstva informisanja. Državnom sekretaru Otu Lencu poveren je „kao najhitniji zadatak stvaranja efikasne propagande” … ”

Blogovi

Logujte se ili registrujte




Forgot?
Register